10 november 2009

Dag 45: Underbart väder

10/11-09

Kl:20:00 i Nairobi

Ännu en dag med underbart varmt väder (har ju ej gått med knorris på magen, då är det lagomt varmt), passar mig som handen i handsken, då jag mestadels fryser annars....fryser iof här med så snart solen gått i moln/då det blåser/kvällar & nätter, sover fortfarande med filt + sänglinne & fleecefilt, även om jag efter halva natten sparkar bort fleecefilten.....varmt & skönt skall det vara =). Kom visserligen ett par små små regndroppar tidigare idag då jag satt ute & värmde mig i solen på skolan det var allt, gjorde inget.....

Vi ska spela lite maxy yatzy =) jag leder hittills, sist vi spelade slog jag yatzy på 1.or i Ett slag =) oddsen på det lär ju vara skapligt låga, synd att jag ej kunde köpa en triss då.....





Skulle haft utvecklingssamtal idag på connect men belastningen på nätet var hög så det gick verkligen inget vidare, vi får besvara lite frågor på mail ist.....Trist när tekniken ej vill som det är tänkt.....Hakuna Matata.....

Onsdag imorgon & "ledig" dag skönt, ska göra iordning en tipspromenad inför torsdagen, sedan lite annat bla människokroppen......


Lite bilder =)
(Eller ja ganska många då...)

Knorris testar vagnen ute vid poolen,
somnade 2ggr så mammis kunde plugga =)



Vackra blommor som växer i "häcken" runt poolen







Underbart gott thé =)



Liten trött Knorris ikväll.....



Sover & Äter =)
Ovanligt tyst & lugn måltid.....=)



Min Underbara Vackra Älskade Lilla Familj





Från en sak till en annan helt Off Topic Men
Är det någon mer än jag som nu tycker
googles logga (loggor) är URSÖT??
Jag blir Barnsligt glad av den =)



God Kväll!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!!
Vilka underbara sötnosar till barnbarn jag har!!
Va mysigt det vore att få komma till värmen nu, här är mörkt på morgon när man går till jobbet likså när man kommer hem igen. Solen lyser med sin frånvaro på denna sida jordklotet just nu.
Kram Farmor

Ingrid sa...

ÅÅhh hur söt får man vara i en Leksandströja då ? =)
Jisses amalia =)
Håller med barnens farmor om att det är bra mörkt och tråkigt och kallt här "hemma" nu, så passa på att njuta av eran värme och kärlek =)
Kramar i massor

Kallas för mysen sa...

gud så söt knorris å Astrid är :) han passade i leksands tröja :) måste visa pappa det då kommer han bli glad :)
Har inte tänkt på googles nya bild :)Bilden på poolen såg riktigt härlig ut där skulle man vilja vara :) Massa kramar från moster

Anonym sa...

Skulle inte ha ett dugg emot att ligga och plaska i den härliga poolen=)
Här ä så himla mörkt och trist.Fina kort som vanligt.Ha det bra med din fina familj//Helena i Kga