30 november 2009

Dag 65: Fullt upp, blandad kompott

30/11-09

Kl:11:01

Bion igår var helt klart sevärd =) intressant att få se hur M.J jobbade! Det var mycket svårt att sitta still i salongen, som alltid då jag hör hans låtar. Trots att vi endast var några få i salongen var det knäpptyst då filmen startade inte ens ett andetag hördes, tillslut var jag tvungen att kippa efter andan........mycket mäktig stund & märklig känsla. Jag kände mig som förstenad framför bioduken emellanåt.......

Jag har 3st seminarier idag med start 10.30, 30min rast mellan de två första för att sedan få en paus mellan 14-16 innan det sista startar igen & slutar 17.30......

Känner mig halvkrasslig idag, ont i halsen & lite rosslig, jag har inte tid att bli sjuk nu........sitter med lite thé ( 2,a koppen på en stund)

Vår lille prins Vilgot kan nu ta sig runt i små cirklar på golvet när han ligger på mage, ibland ålar han lite framåt eller bakåt också, snabbt är han också emellanåt. Han vänder på sig flera ggr om dagen nu med både från mage & från rygg. Roligt kanske han kan hålla sig nöjd någon minut längre än annars på golvet, vi funderar på att köpa honom en gåbil till julklapp ist för gåstolen eftersom han är riktigt stark i benen & har en vilja utav stål.....

För en liten stund sedan kom fru H & lille J förbi med lite små söta pepparkakor som J har bakat, de var så goda Tack än en gång =)! Överväger starkt att ge mig i kast med att göra en pepparkaksdeg, isf kanske jag även ska ge mig på att göra lite glögg........

Nej dags att fortsätta nu då.....Återkommer kanske under kvällen.......

Passar på att avsluta med lite bilder & filmklipp medan
vi nu har it igen.....

Jag hittade denna ursöta lilla snögubbe
på Nakumatt, var tvungen att köpa den
älskar ljus & lyktor.....



Nöjd & glad sittandes en stund i vagnen
medan vi äter lite.....



De söta små pepparkakorna =)



Fröken bus sjunger för sin älskade
lillebror =)






Den blinkande lilla granen hos
Familjen Boström =)



4 kommentarer:

Lisa sa...

Underbara storasyster! Så fint hon sjunger!

Kram Lisa

Ingrid sa...

Ååååh, va fint =)
jättegulligt när Astrid sjunger för Vilgot=)
kramis

Fru H sa...

Krya på dig!

Vilka snygga flätor man kan göra med lite feber i kroppen.

Om du får lust att baka pepparkakor så har jag flera stjärnformar i olika storlekar som du gärna får låna.

Frun på övervåningen ;-)

mormor pådistans sa...

Vad Du sjunger fint Astrid. och vad fin Du är i håret. Hoppas Ni ej blir sjuka. Kramis från mormor och Uffe