23 november 2009

Dag 58: Uppdatering

23/11-09

Kl:20:19

Jodå visst ska vi få byta lägenhet vi skulle ha kunnat få flytta redan imorgon......vi kikade på den tilltänkta lägenheten på 2.a våningen....dock var det ej en sådan planlösningen som vi önskade ingen skillnad på storleken på sovrum el vardagsrum bara konstig planering av rummen.....så vi tackade nej & får vänta på att en av de andra lägenheterna eventuellt blir lediga......Ingen panik vi bor bra här, förutom den sega spisen då.....

Mitt andra seminarium gick mkt bättre trots teknikstrul för en del, jag tappade åtminstone inte nätet så många ggr......

Inget nytt mail från advokaten, heller inget guardian besked från organisationen här nere......troligtvis ringer jag tillbaka ännu en gång, imorgon.......

Nu sitter jag faktiskt & håller på med min fördjupningsuppgift =), har gjort färdigt informationsbreven till elevernas föräldrar & sitter nu & skriver lite mer under rubriken bakgrund.....lika bra att lägga på ett kol för vips så är vi inne i januari & då skall den vara inlämnad......Har suttit under kvällen & funderat på om jag skall byta frågeställningar/ämne för att eventuellt få fler färdigskrivna sidor, men jag tror nog jag skall kunna få ihop mina 8-10 sidor ändå utan större problem med valt ämne just nu, troligtvis slutar den på ännu fler sidor då jag just nu är på sid. 6 och enbart bearbetat 5 av 10 rubriker som rapporten skall innehålla.....
Jag har i ärlighetens namn gruvat mig för denna uppgift då rapportskrivning enligt min mening inte är något roligt, men just nu är det dock faktiskt ganska roligt, det flyter på bra & känns intressant om jag får säga det själv =)..........Nog om detta nu.......

Tisdag igen imorgon & dags för VFU igen på skolan....jag ska köra igång min andra planering denna gång i temat människokroppen, spännande........

God Kväll på er!

3 kommentarer:

MADELEINE sa...

Hej Hej,

kikar in och önskar en bra måndagskväll.
Hoppas allt är bra. Fin blog!!

Tipsar om alla tävlingar som är igång nu:

http://www.muppsan.com/2009/11/muppsans-alla-tavlingar.html

Ingrid sa...

Va härligt att det går bra med uppgiften, allting går ju bättre om man tycker att det är lite spännande och roligt!!
Idag har jag en mindre rolig dag framför mig, men det återstår att se hur det går...
Jag ska träffa "personen" som jag skrivit om i min blogg, första gången på snart 2 månader,,, blir intresant att se hur det utvecklar sig!

Ha det så väldigt bra, och det där du skrev om att det snart är januari, är alldeles rätt,, det smäller bara till!!
Hoppas att ni åtminsone kan få en ny spis om ni bor kvar i eran lägenhet,, men den möjligheten kanske inte fanns ? =)

Hej hej, och lycka till med fortsättningen på inlämningsuppgiften!

Kram Ingrid

Anna Ö sa...

Hejsan på Familjen! :)

Fick adressen av farmor/mamma/svärmor(= min moster :))

Hoppas att Ni har det bra. Funderar dock på hur man kan frysa då det är 20 grader;)
Här är det regn, regn, regn och åter regn och temperaturen i Täby ligger omkring 1-7 grader... Ha det gott hälsar Peters ena tvillingkusin Anna