08 november 2009

Dag 43: Jurassic park 3 & Fars dag!!

8/11-09

Kl:21:39

Har tillbringat nästan 3h vid poolen idag & pluggat, efter det har vi fikat hos familjen F samtidigt med familjen S :-) som har en flicka ungefär 1 år äldre än Astrid så de lekte en stund iaf, fröken bus var inte på humör. Hoppas på att de bosätter sig här på Gemina, vi är nu 5 st familjer i samma trappuppgång =). Vi har funderingar på att försöka få en lght högre upp, nu bor vi på botten, vi får se hur vi ska göra....Först & främst måste vi bestämma oss för en advokat, inte det lättaste vill jag lova......ska höra av oss till organisationen imorgon är det sagt.......

Fars dag idag då vi har pratat med våra fäder & grattat dem. I år har vi faktiskt inte gjort något särskilt denna dag, varken orkat eller haft tid, skäms. Har pluggat hela dagen förutom då vi var på gott fika. Nu har jag en paus & vi ska kika på Jurassic park 3 innan det är dags att sova igen. Har 2 st seminarier imorgon samt eventuell planering på Svenska skolan, skulle ringa min handledare då mina seminarier är klara imorgon.

Hoppas ni haft en bra helg!!! Natti natt!!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ååhh så skönt att höra att det finns fler som inte gjort något så där jättesärskillt på fars dag,, vi har bara fikat och barnen har gett teckningar till papsingen, och sedan fikade vi typ...
Men det funkar ju det med, även fast man får lite dåligt samvete..
Det skulle varit mord dag,, då du,, morr hahahahahaha

kramar

Cecilia sa...

Fint att läsa att fam S är framme och också med i gemenskapen redan. Och så var det roligt att se en del av Nakumatts julutbud. Vi hade riktigt många såna där ljusslingor - en del använde vis som myslyse till långt efter påska :-)
Lycka till med advokat. Ni får ordna det själva alltså?

Ingrid sa...

Oj ,,, det skulle så klart stå,,, mors dag, inte mord dag... MORS dag!! =) Slarvskrivare jag !!!

Anonym sa...

Hej!

Jag är in och läser din blogg varje dag och sittar på dina sötnosar till barn. Det är jätteroligt att följa ert liv i Afrika. Vilken möjlighet att få bo i sitt barns ursprungsland så länge!

Nu har även jag lämnat ett litet avtryck här i din blogg ;o)

Kram F