24 november 2009

Dag 59: Frisering

24/11-09

Kl:21:04

Tänka sig BARA 1 månad kvar till självaste Julafton!!??? Hur gick det till??? Vart tar dagarna vägen egentligen??? Hade varit mysigt med några ljusstakar samt julgardiner, men det får troligtvis räcka med julgranen i år.......Saknar dock snö, för snö skall det vara då det närmar sig jul, ingen julkänsla här i värmen.......behåller mer än gärna värmen & snön samtidigt =).......

Min uppstart av temat Människokroppen gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde =) vi hann med dubbelt så mycket idag mot vad jag hade tänkt, känns super =), jag kunde till & med besvara alla frågor utan problem behövde inte tänka före *glad* vi pratade om allt från vårtor till kroppspulsådern, kom in på liiite sidospår, vi gjorde avsnitt om kroppsdelar/organ samt huden idag & avslutade med det planerade fingeravtrycken samt en detektivundersökning.....Mycket roligt & lärorikt för oss alla..........Nästa lektion tänkte jag hålla själv mestadels alltså jag ska ge eleverna information utan häftet de har fått sedan eftersom besvara de frågor som uppkommer, spännande.......ska läsa in mig lite till inför den lektionen så det sitter lite bättre.....annars brukar eleverna få turas om att högläsa ett stycke var , så alla blir delaktiga......

När jag kom hem idag började jag fläta ur frökens alla små flätor, trots rejäl huvudvärk, frisyren kunde dock ej vänta längre tyckte jag....det tog sin tid & det känns i fingrar & rygg, avslutade med bad & tofsar då klockan blev mycket....ska göra om tofsarna alternativt en annan frisyr under morgondagen...för nu fick det bli provisoriskt inför natten....
Vilgot har roat sig med att stå mestadels av tiden idag, protesterar så öronen trillar av då man lägger ned honom på golvet, han försöker att ta sig upp själv men har ej styrkan i händerna för att dra sig upp (tack & lov), annars reser han sig själv om man tar i hans händer då han sitter ned.... går ett par steg i sidled i soffan hållandes i ryggstödet eller hållandes i bordet, sedan tappar han balansen eller sätter sig ned.......vart skall detta sluta??......

Än en gång är det tänkt att vi ska ta oss iväg för att väga Vilgot & hoppas på att inget ska hindra oss imorgon.....behöver komma dit för att förhoppningsvis också få besked om tid för hembesök nr.2 samt få veta vem vi får som guardian......

Vi skall avsluta denna kväll med en film strax & lite tända ljus, mysigt =)


Innan badet & tofsarna...
poserar motvilligt.....




Fröken bus =)



3 kommentarer:

Karin Wijk sa...

Hej och Grattis!! Hittade hit via afrikalistan.
Spännade läsning. Vilket äventyr ni är ute på. Blir lite avis att ni är borta så länge. Vi har en son - som är adoperad från SA ( -07) och är i startgroparna för att göra iordning papper för ett syskon, också från SA.
Jag tror vi har träffats förresten, hos Y och J när deras nu treårige son fyllde ett...då kanske du kan lista ut vilka vi är ;-)/ Ha det gott!! / Karin

sweflo sa...

Ååhhh, vilka tjusiga bilder =)

Ser att det står att det är två veckor sedan jag skrev en blogg,undrar varför det inte hängder med i uppdateringen ? Men men... =)

Jag ska upp med ljusstakar på torsdag har jag tänkt..
Och du, vi har ingen snö här hemma heller, fniss, och det är så tråkigt med allt det mörka o trista ute nu innan snön fallit, så NJUT! =)

Vad stark han verkar eran lille prins =)

Kram kram Ingrid

Hanya sa...

Hej hopp! Vilken tuff frilla Astrid har! Grymt impad av att du fixar att fläta hennes hår själv, man får ju kramp i fingarna :-)