18 november 2009

Dag 53: City

18/11-09

Kl:17:23

Efter frukosten gick vi till Nakumatt & handlade lite nödvändigheter som papper, yoghurt, diskmedel.......
Efter lunchen idag tog vi en taxi med familjen H in till city kostade 79kr för alla tur & retur för en resa på 20-40 min enkel väg. Åker hellre en taxi än buss el matatu även om bussen/matatu kostar 14 kr tur & retur så åker vi hellre så säkert vi kan än att "snåla" i fel ände & 79kr tur/retur tycker vi inte är något att "klaga" på det är vad man får betala enkelresa för att åka till stan i Sverige med buss (30 min resa) åtminstone då jag åkte kommunalt sist för över 1,5 år sedan.

Hur som helst gick det bra darling hade lite magknip emellanåt. Trevligt sällskap också =), lite regn hade vi ett tag, men vad gör väl det när man ska gå i butiker..... Vi hittade äntligen badleksaker åt fröken bus det blev 3st tweety & 6st fiskar alla piper också såklart.......Vilgot tyckte dem var väldigt roande =), dock är jag & pappis inte lika roade av pipet/tjutet........
2 små tunna mössor också som passar fröken bus docka hemma i Sverige, var meningen knorris skulle ha dem men tyvärr var de lite små......Vi skulle ha köpt en gåstol men det var ingen skillnad i pris mot vad Nakumatt tar så vi köper en här någon dag ist, kostar ca 150-180kr för en fin gåstol med ljus/ljud & annat.....då gör det inget att vi har en hemma sedan fröken bus var liten......Jag & fru H hittade lite vackra kitenge tyger den jag tänkte köpa hade passat superbra i vardagsrummet/matrummet hemma för det hade lite organget i sig dock tyckte vi att priset var lite dyrt, finns ju massa olika tygaffärer så vi kommer att ha gått om tid att handla något vackert tyg längre fram......

Ska försöka få färdigt min planering också inför lektionerna jag skall starta med imorgon, samt en del jag ska komplettera med från utvecklingssamtalet eftersom it ej fungerade som det borde ha gjort.


Ett filmklipp





1 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är så fantastiskt med din filmklipp, man får känna sig lite närmare, trots att man är så långt bort... =)

Jag ser att det står att jag inte bloggat på en vecka hos dig, och det är flera av mina Bloggvänner där mina bloggar inte uppdateras som dem ska,, undrar varför ?
För jag har då skrivit flera bloggar den senaste veckan...
Hmm,,, men men teknikens under, jag säger bara det !

kramar i mängder på er !