07 november 2009

Dag 42: Nästan redo!

7/11-09

Kl:20:02

Vad roligt att ni skriver & kommenterar Tack!!

Har spenderat mestadels av dagen vid poolen & pluggat....nytta med nöje =).....det har varit otroligt varmt & skönt idag + 27 C & inte ett moln på himlen, hoppas på samma väder imorgon.....då vet jag vart jag ska plugga =).....sedan har jag pluggat inomhus....vi har gått till Nakumatt med familjen P på eftermiddagen strax efter 17....vi började med att äta middag....sedan handlade vi lite i affären innan vi tog oss en taxi hem i mörkret.

Vi passade på att handla en lagomt stor/liten julgran & lite saker att klä granen med =) så nu är vi nästan redo för julen =)....däremot är faktiskt inte en enda julklapp inköpt ännu.....men vi hinner =)....En brödrost handlade vi även med oss hem så nu kan vi äta rostat *äntligen* det har jag verkligen saknat dessa veckor vi har varit här.




Julgransbelysning 20 färgade lampor för
59 ksh = 5kr kanske ska kosta på med
en uppsättning lampor till....=)



Super gott lördagsgodis, ungefär som hemma fast bättre =)
däremot dyrt ca 13kr/hg!
Just nu var det värt det!! Dock är vi så sugna på bl a
saltlakrits, det finns ej här =(....



Nepp jag har inte tid att sitta här måste fortsätta plugga om jag ska kunna få lite fritid också....


Detta regnoväder hade vi 5/11 det regnade såhär
mkt omkring 15 min innan det lugnade sig lite




Trevlig Lördag!!! 24 C har vi nu =) kan det bli bättre??

På semester, men vad blir det för väder i Nairobi?

Väderprognos Nairobi


lördag
7/11
ms____
söndag
8/11
wbs2__
måndag
9/11
wbs2__
tisdag
10/11
ms____
onsdag
11/11
ms____


Min 15 °C 16 °C 16 °C 16 °C 16 °C

Max 27 °C 26 °C 24 °C 26 °C 26 °C

Sol 60% 60% 60% 65% 70%

Nederbörd 15% 70% 75% 40% 35%

Vindrikting

Vindstyrka 4 4 4 4 4



1 kommentarer:

Ingrid sa...

Åh va härligt med julgransgrejer, jag som har sån längtan efter att få börja pynta, det blev ju inte bättre av att se dem där bilderna =)
Och vilket pris sen då !!!
Ska jag skicka lite lakritsar åt er ? =)

Antar att det var den piken vi fick härom dagen när du la ut adressen ifall att någon ville skicka någonting,, hahahaha =)
SKämt o sido =)

kramar i mängder
Ingrid