14 november 2009

Dag 49: "Kändisar" & Bilder

14/11-09

kl:22:09

När vi skulle legitimera oss för att få komma in efter att ha hälsat på en kvinna från ambassaden så intygade 2 lärare från skolan att vi är vi genom att säga : det är grönt de är kändisar =)......varpå jag undrade ska de inte pricka av oss på listan? Nej vi är kändisar säger min darling då högt dessutom så alla runt i kring tittar ......

Vi fick skapligt bra platser andra raden så man kan ju tycka att man ska se bra då.....kruxet var att vi hade en vacker blombukett framför oss & bakom den satt då självaste Kronprinsessan Victoria. Fröken bus skruvade på sig på stolen medan prinsessan var på ingång & sa tillslut när jag bett henne att ställa sig upp....:Nej mamma jag vill inte jag är ledsen för prinsessan är farlig....hon har tittat lite för mycket på snövit......Fröken bus ville inte gå fram & hälsa eller lämna sin fina teckning......Kan säga att mammis var sugen på att gå fram med knorris, men lät bli tyckte barnen skulle få gå före =) även om jag såklart ångrar mig nu.......Antar att detta var det närmaste vi kommer komma prinsessan igen...förutom när jag var liten då & smet in & lekte med/bredvid prinsessan på Öland så vakterna eskorterade mig tillbaka till mina föräldrar som skämdes rejält =)......


Några bilder =)






Så här tjusigt var det uppdukat under några stora tält
servitörer/servitriser gick runt med grillspett, klyftpotatis,
korv, dryck m.m I små söta korgar på borden fanns
otroligt goda chips i olika varianter.......






4 kommentarer:

mormor pådistans sa...

vad synd att ej Astrid gick fram. Vilka fina bilder Du lagt in. Vad Vilgot har blivit stor. Nu är det ett tag sen jag va inne, för vi har varit utan dator. Kram

Cecilia sa...

Men WOW vilka bilder! Kanske du kan skicka nån till Aftonbladet och dryga ut reskassan? ;-)
Roligt att prinsessan har fått se Svenska skolan och en massa fina barn och familjer som bor i Nairobi!

Anonym sa...

Men så trevligt för er att få vara med om en sådan mottagning kan tro att det var något alldeles speciellt. Mycket fina bilder ni fått på kronprinsessan Viktoria.
Kram Farmor & Leif

Ingrid sa...

Åh vilka jättefina kort, och vilken rolig sak att vara med om ..
jag har helt missat att du lekt med henne när du var liten,, eller så har jag hört det och glömt bort det.. där har vi något stark gemensamt,, det där minnet =) hahaha... Jätte fina kort som sagt !!!!!

kram Ingrid