06 november 2009

Dag 41: Inbjudan =)

6/11-09

Kl:18:47

Nu så vi har varit utan internet....nu fungerar det igen.....

Det visade sig vara vårt 1,a ordentliga hembesök....bra gick det, hon tyckte Vilgot växt och utvecklas bra =)....bra att hon var nöjd....verkade som att hon gillade bullarna också 2st stora tog hon......Har ingen aning om när nästa besök skall vara, hoppas på ännu ett nu i slutet av månaden så det 3,dje & sista hinns med i god tid innan 30/12 & allt annan som ska göras....

Darling är fortfarande förkyld....jag har något skumt i kroppen jag med.....huvudvärk....värk i magen som kommer som i impulser, lite yrsel under dagen (drack lite extra vatten ifa det var vätskebrist)....men den konstiga värken är kvar i magen, gör inte super ont men ont, skumt/otrevligt känns det....

Skönt med fredag igen =) dock har jag super mycket att göra i skolan....Jag ska läsa nån avhandling som visst inte är särskilt roligt skriva reflektioner osv på den, läsa en bok om elevers svårigheter som jag inte kan hitta bland min litteratur just nu....så typiskt isf, planera ett avslut v..46 på människans evolution, planera inför arbete med människokroppen med start under v.47-49, försöka planera färdigt fördjupningsuppgiften, renskriva loggboken & kika igenom så jag inte missat något annat som bör vara med i "portfölj 2".......

När jag gick igenom min mail på eftermiddagen så hade jag fått ett som löd : " Kungligt besök i Kenya, Välkommen till mottagning på Svenska skolan med anledning av Kronprinsessan Victorias besök i Nairobi". Alltså en personlig inbjudan att närvara känns stort =) man skulle fylla i samtliga medföljande familjemedlemmars namn i ett e-post svar, sedan medtaga legitimation.

Nu ska vi spela lite yatzy & mysa...båda busarna är nattade & sover, även om knorris kommer vakna om några timmar för mat troligtvis någon gång vid 22-23.......sedan sover han förhoppningsvis till omkring 6-tiden, eller fram till 1.....vi får se.......

Kort & eventuella filmklipp kommer under helgen orkar faktiskt inte nu......tid finns det gott om emellanåt =).....


Trevlig Helg!!!

P.S.....Saknar kommentarer......=) D.S


6 kommentarer:

Cecilia sa...

Hälsa Vickan från oss! Tösen var redo att åka ner en liten sväng - vi fick också inbjudan :-)

Angående ditt mående. Låter som amöbavarning! Känner igen symptomen. Ta en tur till Tropical Medicin på Ngong Road med en liten burk!
Krya på er!

Ingrid sa...

Va roligt med Vickan =)
FÅ se om du får ngra riktigt bra kort sen då =)

Låter inge vidare med magen det där,, kanske nån kan kika lite på dig!!

Ha det bra, kram Ingrid

Kallas för mysen sa...

riktigt coolt att du fått inbjudan av att träffa henne :)

Lisa sa...

Hej!
Låter trevligt att få träffa kronprinsessan. Hoppas de bjuder på något lyxigt att äta då också.
Hoppas att ni snart är bra allihop, jobbigt om två vuxna är sjuka samtidigt. Lycka till med alla dina uppgifter i skolan. Jag är imponerad av dig, men det vet du väl vid detta laget. ;-)

Kramar Lisa

Jenny och Daniel sa...

Hej
Det är underbart att vi här hemma i Sverige får följa eran vardag.
Jag tittar in varje dag för att läsa om er och titta på bilderna.
Hoppas magproblemet fixar sig.

Kram från Jenny.

Hanya sa...

Hej hopp då få du en kommentar från mig! Hoppas du kryar på dig och vänta inte för länge med att gå till läkaren om det inte går över *kram*