27 november 2009

Dag 62: Lite adventspynt =)

27/11-09

Kl:20:07

Idag har fröken bus namnsdag !! Tycker det är ett roligt sammanträffande då hon fyller år den 27 (visserligen i juni men ändå) samt har namnsdag den 27 ....

Min darling gick nyss upp till herr H & snart kommer fru H ner till mig, trevligt =).....Bägge våra små skatter sover (peppar, peppar......)

Jag passade på att göra en julstjärna idag på skolan när eleverna skulle ha pyssel.....nu hänger min vackra lilla stjärna & pryder vårt stora vardagsrumsfönster.....jag ska försöka hitta på lite glitter, större pappersark osv så jag & fröken bus kan pyssla lite mer julsaker....ingen idé tyvärr att köpa massa fina julsaker som vi inte får med oss till Sverige igen. Man tager vad man haver detta blir ju mysigt de med =).....Jag älskar att pyssla så nu är det bara att försöka få tid över....

Efter att vi varit på skolan (eller ja jag har ju varit där hela dagen, men inte min darling & barnen) så gick min darling till närmaste affären "Uchumi" & handlade lite....kom hem med ett super gott bröd! Kostade bara 4kr =)!!

Nu ska jag avsluta för nu är fru H här =)










4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin julstjärna du gjort den är ju lika fin som köpt tycker jag och roligt när man gjort den själv. Farmor

Anonym sa...

Hej på er igen! Har precis tittat och läst er hälsning. Ni verkar ha det bra och trivs. Att fira jul i värmen går säkert bra, jag vet av egen erfarenhet.Kram till er från Rigmor.

mormor pådistans sa...

Grattis i efterskott Astrid. Idag har vi tagit fram stakar och stjärnor. Satt en gran på altan. Nu är det bara snön som fattas. Kram Mormor.

mormor pådistans sa...

Oh vilka fina bilder. Vad Barna e söta. Längtar efter att Ni e hemma igen. Härligt med julpyssel. Fin gran.Kram från Mormor o Ulf