04 november 2009

Fullt upp & oväntat besök

4/11-09

Kl:11:52

Darling är piggare men rejält förkyld, han får se till att bli frisk till imorgon för då ska vi visst få ett till hembesök =) dock uppfattade jag ej om det är kvinnan som ringde (Pauline) som kommer eller om det är våra 2 socialarbetare som kommer för sitt andra av 3 besök....de återstår väl att se imorgon.....

Hur som helst så ska vi tvätta, jag ska baka bullar & något mer har jag iaf tänkt, sedan måste jag förbereda mig bättre inför morgondagens lektion. Tänkte att vi skulle hinna ut & vara lite sociala en stund också. Städa slipper vi då vi har städerska 6dgr i veckan som bäddar sängar, diskar, torkar golv, slänger sopor & byter handdukar & sängkläder 1gång/vecka. Man blir mer än bortskämd här, lyxigt =). Måste bara berätta hur duktig knorris är att äta han åt nästan upp en hel portion gröt med mangopuré till frukost imorse!! Dessutom behövde han bara äta 1 gång inatt vid 1 tiden , vaknade emellanåt under natten som alltid men inget hungervrål bara gnydde & vred sig, åt igen vid 6-tiden :-)......

Igår anlände ännu en ny familj som ska få sitt 1,a barn jag har pratat med mannen i familjen idag på fm, får se om de kommer att bosätta sig här på vårt område eller ej....Spännande & trevligt med fler familjer & vi är ej de nyaste på plats längre =).

Nu ska jag avsluta & sätta fart med allt som behöver göras under dagen....Vi har 20 C ute nu =)

1 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja det måste ju verkligen kännas roligare att det kommer nya efter er, att ni liksom är mer hemmastadda, och kan hjälpa dem lite istället =)
Jag tycker verkligen tiden går så fort!!!!
Men det är BRA för då kommer ni snart hem =)
Ska bli så roligt att träffa er stora familj =)

kram kram