18 augusti 2009

Nu har vi

18/8-09

Kl:16:31

Fått mail från organisationen....dock inte med några nyheter....suck.....så vi vet alltså inte mer än tidigare dvs att våra papper iaf är i landet. Tänk att något går som jag hoppas iaf.....
Vår kontakt hoppas att hon ska höra av sig snart med besked till oss, gissa om vi också hoppas på det!
Med vår vanliga tur får vi väl vänta flera veckor utöver de tidigare max 12 som det varit för andra som väntat bb.....Så här skriver vår kontaktperson bla i mailet:

"Hittills har familjer fått barnbesked inom tre månader. Detta är aldrig något vi kan garantera eftersom varje familj och adoption och barn är unikt" ....

Kändes ju väldigt positivt...NOT! Jag vet att det såklart är så, men det är iaf inte det jag vill få besked om nu, jag vill veta att papperen är godkända så vi kan få vårt magiska samtal, snart, helst igår =)......


3 kommentarer:

Gnuttan sa...

Trist att ni inte fick något närmare besked från organisationen... Förstår att det känns tungt, men håll ut - jag känner på mig i min lilltå att ni snart får det magiska samtalet som gör er till 2-barnsföräldrar o er lilla fröken bus till storasyster :-).
Kram/ Gnuttan

Sara sa...

Jag håller tummarna att ni får besked snart!

penny sa...

Vad jobbigt med den här väntan, jag håller tummarna för er verkligen ;)