22 augusti 2009

Doftar gott

22/8-09

Kl:17:40

Fröken bus & darling är ute på en promenad med Zoya, eller rättare sagt fröken cyklar & darling går......Jag har precis satt in en potatisgratäng i ugnen tillsammans med min benfria kotlettrad som jag har marinerat med coca cola i några timmar & sedan med flingsalt, peppar, chili, vitlök, honung & olivolja & det luktar så gott =)...

Tidigare idag tog vi oss en tur till Clas Ohlson i Insjön & efter det for vi ut med båten & fiskade ett par h, jag fick en liten gädda =), det är sällan jag kommer hem utan napp, även om vi släpper tillbaka de flesta.......Vädret är ljuvligt så det gäller att passa på =).....

Min läsning ska vi inte tala om....ska läsa innan jag somnar ikväll....måste läsa......

Nu ska jag gå ut till min underbara älskade familj =) som är tillbaka igen.....

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Å va gott det lät,kan du inte skriva ut receptet här...Läser din blogg dagligen,hoppas ni snart får erat efterlängtade BB...Har röstat på dig i Vi i Villa oxå,så spännande att läsa om er resa,hoppas du kommer blogga från Kenya oxå..
Kram Ann-Sofie

MammaSusan sa...

Hej Ann-Sofie!

Tack för din röst =), det är meningen att jag ska fortsätta blogga från vår resa, även om det säkert ej kanske blir så här ofta.
Jag har tyvärr inget recept, jag rörde ihop kryddorna efter tycke & smak & bredde över köttet & in i ugnen på 175g i ca 2h.
Kram

katarina sa...

vilken fin blogg du har. Kommer kika förbi för att se hur ni har det. Ha en fortsatt trevlig måndag. *vink*