08 juni 2009

Påbörjat

Kl:21:00

Altan-dörren samt köksfönstret är målat 1 omgång, panelen i hallen & köksskåpet är iaf tvättat med målartvätten, imorgon ska darling köpa kvistlack eller vad det nu hette & jag måste ringa färgaffären för att höra om jag kan måla skåpet med färgen vi har köpt isf ska jag göra det under dagen. Fin fint kommer det att bli & mycket ljusare, även om jag hade tänkt att ha färgstarka enfärgade tapeter (måla?) i hall & kök så gör detta nog skillnad speciellt då panelen blir vit.

Är så sugen på denna matta från Mio att ha i kommande matrummet/vardagsrummet & hade tänkt att matcha med en liknande färg på tapet eller måla i hallen skulle nog bli super med vita panelen samt ett skiffergolv till. I köket vill jag ha en röd eller röd/orange färg som går in i matrummet, övriga väggar i matrum/vardagsrum vita förutom en fondvägg eventuellt med fototapet (kanske med bild från vår Kenyaresa)....*Drömma*
Känns skönt att ha något att pyssla med, tiden går lite snabbare då också =)

Fröken bus somnade i soffan då jag höll på att tvätta av panelen, försökte väcka henne efter 30 min men det var lönlöst , lika svårt var det efter 1,5h....


Avslutar med lite bilder också då......

Skåpet innan jag skruvade bort beslagen
& tvättade....

Trött skatt


Svårt att få en bra bild
på den mörka altandörren

Altan-dörren igen efter 1,a strykningen

Köksfönster 1,a strykningen



0 kommentarer: