12 juni 2009

Lång & händelserik dag

Kl:23:38

Började dagen med att måla panelen som nu är färdig målad =) (& frukost förstås), sedan åkte vi jag & fröken in till stan för att jag hade klipptid....Jag blev jätte nöjd toppade bara med 3cm & kortade luggen 4cm eller så......Efter det gick vi hem till farmor & Leffe & åt jordgubbar, mums!
Sen åkte vi bort till teknikdalen & matade både änder & fiskar, roligt tyckte vi alla.
Efter det tog vi oss en tur på kupolen då jag skulle köpa tyg för att sy lite gardiner.....slutade med att jag köpte färdigsydda "Rull-upp"-gardiner till köket & lekrummet som ska bli framtida matrum, nu fattas det bara att vi målar färdigt fönstren så jag kan hänga upp de nya gardinerna =)......Fröken fick sig ett fin fint förkläde utav Leffe också =) , hon vet vad hon ska säga...Den här tycker jag var fin Leif =)! Han kunde förstås ej låta bli att köpa henne de fina förklädet då.
Efter kupolen for vi & åt på Max, innan jag & fröken begav oss hemåt.....
Jag har nu målat trappen en första omgång & det blir super bra! Det täcker redan mkt bra så kanske att vi enbart behöver måla 2ggr, återstår att se efter morgondagens strykning. Vi har tagit ner frökens säng så hon sover i lekrummet & jag & darling ska sova här inne i vardagsrummet.

Ska väl strax försöka sova lite Natti natt!!

Måste avsluta med ett gäng bilder
från dagen! (Men visar trappen imorgon
för det blir så mkt bilder annars)


Frökens fina förkläde


Efterrätt på Max =)



1 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint det blev hemma hos er =) Ja, det var det väl innan med,, men jag menade bara att det vita gjorde det ÄNNU finare =) Ja, du förstår... hihi... / Idde