20 juni 2009

Igår & Idag

Kl:13:59

Blev en ordentligt blöt midsommar igår, dvs det spöregnade från morgon till kväll...behöver jag säga att vi firade midsommar inomhus i stugan......Vi tog oss ett dopp i tunnan också på kvällen då det var uppehåll....Även fast det inte blev någon majstångs resning pga vädret var det som alltid trevligt & med god mat & fika förstås......

Några bilder från igår....



Leffe & farmor i köket....

Trött skatt i farmors knä


Idag har darling lagt färdigt golvet i hallen, sedan har vi hjälps åt att måla, måste köpa ännu en hink med färg då det var en liten snutt som ej blev struken sin andra gång samt att det kommer behövas en 3,dje strykning för att det skall bli bra, så på måndag blir hallen färdig =)......
Solen har lyst mestadels utav dagen (typiskt) & idag blir det visst majstångsresning & dans uppe vid sommarstugan nu när vi är hemma....men det kommer fler år & nästa år är vi fler i familjen, ofattbart underbart härligt =).....Längtar!!!

Ikväll har jag tänkt att vi ska se en film för jag är så otroligt sugen på chipspåsen som ligger i köksskåpet....den har "ropat" på mig i snart 1v tid........så nu måste jag få se en film & äta chips....

Nu är det hög tid att jag avslutar detta inlägg & börjar med städningen så det ser någorlunda ut på bottenplan......sen ska vi äta hemmagjorda pannbiffar med mos =)


Några bilder efter målningen idag:
Det blir så FINT är mer
än nöjd med mitt val av Färg!



Del av hall


1 kommentarer:

Familjen Junge sa...

Hos oss var det varmt och skönt på midsommarafton, fast vi fick ju inte heller någon stång heller midsommardans.
Jag säger som du, det blir ju fler år.

GRATTIS till att ansökan är på plats i Kenya, nu har väntan börjat på allvar. Wiii vad spännande.

KRAM