16 juni 2009

GRÖNT

Kl:20:39

Idag har vi gjort en DNA undersökning & fått lära oss hur man pipetterar (osäker på stavningen) , mkt spännande & tidskrävande, samt kikat på olika sorters celler i mikroskåp intressant, vackert, äckligt & häftigt kan sammanfatta cell undersökningen.

På vägen hem for jag först förbi mitt jobb då jag behövde fylla i en ny tjänstledighetsansökan, denna gång fyllde jag i fram tills det är meningen att mina studier är färdiga + lite tid för inskolning av fröken bus + nummer 2......
Efter det for jag förbi färgaffären & köpte 2 st provburkar....färgerna har inte så stor färgskillnad men någon av dem är färgen jag är ute efter......ska strax måla den sista omgången & sedan se hur färgen blir & vilken som är finast...har 1 favorit just nu....får se om det håller i sig.....

Fröken kom ut från toan tidigare idag jätte nöjd & säger: Jag har gjort ett experiment Mamma!
Då går vi in på toa så jag får se vad du har gjort för experiment (tänkte att hon stoppat papper i handfatet el hällt vatten på golvet....)

Hon hade hällt lite vatten i en oval plastburk som hårfärgnings handskar brukar vara i , samt satt på locket.....

Då får vi vänta till imorgon då & se om det har hänt något. Vad tror du kommer hända med experimentet då????

Astrid: Det kommer åka ner på golvet!!

Tror du experimentet åker ner på golvet?? Hur då??

Astrid: Det ska bli en raket som åker ner i golvet! Det ska vara tvål i den där raketen också!!

Ja men då får vi hälla i lite tvål & se vad som händer......

(När fröken var omkring 2 år gjorde jag ett "raketexperiment" & hon var med hennes reaktion var OJ raketen sa pang! Det är ett sådant experiment hon har gjort fast med tvål ist för samarin/bakpulver......)


Provburk 1


Provburk 2


Frökens spännande experiment


2 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi... gu då sött!! Jättefin färg det blev !!! Läckert!! / idde

Lisa sa...

Så gulligt! Hon är ju för go lilla Astrid! Vad månne det bli av henne?

Färgerna ser jättefina ut båda två, förstår att det är svårt att välja...

Kram Lisa