24 oktober 2009

Varmt & skönt

24/10-09

Kl:14:49

Vi har gjort ganska mycket redan idag iaf för att vara här =)....Vi har gått till Svenska skolan i värmen, handlade en fin staty på den lilla marknaden som hölls där......Pratade lite med de andra familjerna & sedan tog vi en taxi hem....hämtade den tomma 20L vattendunken & gick till Nakumatt & handlade, tog en taxi hem igen.....Nu väntar vi på att potatisen skall koka färdigT så vi kan göra mos & korv till.....Vi har skypat med Ylva Jakob & Christoffer =) såå roligt att se & höra dem!!! Även om vi ringde dem igår så är det ju roligare att se varandra också.
Sen ska jag plugga vid poolen medan darling & Astrid badar....

Fröken bus snappar upp mer & mer engelska det är så roligt! Hon brukar prata med städerskorna, barnhemspersonalen, oss & leksakerna....Detta är vad hon kan än så länge förutom lite småord som no, yes, flower, cab, big sister, little brother, ice cream mfl:

My name is Astrid
Thank you
I´m fine (svarar hon om någon frågar how are you?)
Hello
Bye Bye
See you
See you soon
Your'e welcome

Den här fina boken fick Vilgot
av Familjen A


Innan vi begav oss till skolan idag




Familje statyn kostade 300kshs
26,55kr =) Kanske denna representerar vår familj
i framtiden när vi är komplett *drömma*
egentligen hade jag önskat fler barn än så
men de blir ju inte alltid som man önskar
Vi får se vad framtiden för med sig.....


Potatisen i Kenya är STORA


Bredvid en vanlig tändsticksask




4 kommentarer:

Kallas för mysen sa...

shit vad stora potäter :)

BERNERMORSAN sa...

Tack för tipset om din blogg detta är helt klart en blogg jag kommer återkomma till spännande

Ingrid sa...

TACK snälla du för din goa kommentar i min blogg, och jaa,,, jag hoppas med att det slutar finnas massa lögner inblandade i mitt liv något mer nu...

Jättefina kort, och jag gillade den där famljestatyn något enormt, jättejättevacker var den!
Och om jag känner dig rätt kommer du inte ge dig förrän du känner dig fulländad i dina planer om en större famlj heller =)

Kramar i mängder från lilla mig här hemma i Sverige!

Vi hörs någon dag på skype, ska fixa det där!
Kram igen!

Elena sa...

Åh, en sån staty skulle jag vilja ha, har den fjärde i magen och känner att det räcker sen.. =o)