06 oktober 2009

Så rätt!!

6/10-09

Kl:19:10 i Nairobi (20:10 i Sverige)

Haft en jätte bra dag idag på Svenska skolan, super trevlig & bra handledare har jag =), ska vara i åk 4-6 också & ha kemi & NO har då en annan handledare. Haft högläsning för eleverna idag sedan skulle dem rita. På torsdag har jag en lektion i svenska helt själv & med fria händer, känns super roligt =). Även fast detta var min första dag så känns det så rätt!! Så roligt!!

Vår Vilgot har kolik på kvällarna stackars liten startar vid 17 tiden & håller i sig fram till han somnar vid 20-21, sedan vaknar han mitt i natten med kolik, han sover kortare stunder emellan men inte så mycket mer än så. Inatt blev det ej mycket sömn då liten varit ledsen i omgångar för magont.

Imorgon ska jag vara på skolan 8.30-15, torsdag blir det sent från 8.30-17.30 då det är 2 möten den dagen.

Jag har suttit i solen efter lunchen idag så jag är smått röd om axlarna får smörja mig ordentligt imorgon....







4 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, vad roligt det låter med skolan! hur går det att ställa om från nybliven tvåbarnsmamma i nytt land till att vara lärare? Jag är imponerad! Härligt att det känns så bra.

Kramar från Lisa

Anonym sa...

Härligt att det fungerar bra med skolan och att du fått bra handledare! Spännande med lektionen.
Tråkigt med knorris kolik - masserar ni magen på honom? Om du vill ha tips på magmassage så maila mig. Det fungerade jätte bra på Christoffer.
Vilgot ser verkligen ut att trivas is mammas famn och med sin syster.

Kramar Ylva, Jakob o Christoffer

Hanya sa...

Jobbigt med lilla magen..finns Sempers magdroppar eller minifom i Kenya? Annars får du be någon släkting skicka ner.

mormor pådistans sa...

Vad bra att Du trivs i skolan. Oj vad vi tycker synd om Vilgot och hans onda mage. Här har det varit nattfrost. men regnat på em. Nu ser Ulf på Fbk och Hv 71. Kram till Er alla .