19 oktober 2009

Skriver idag

19/10-09

Kl:09:08 i Nairobi

Det var en trevlig dag som som vanligt igår =), fröken bus lyssnade ovanligt bra & lillebror sov mestadels som det brukar vara alltså.....
Jag köpte inget på marknaden denna gång, har ju tid på oss då den är varje söndag, däremot fick Vilgot ett litet rött prydnadshjärta som mannen rispade in Vilgots namn på för att han skulle bli nästa president sa han, vilket inte är en ovanlig utsago........gulligt var det iaf =).

Vi avslutade marknadsturen inne på YaYa & Java där jag & fröken åt pannkakor med jordgubbar, jättegott! Dock slår inget hittills "Pannkakshuset" i Pretoria......

Sedan när vi alla kom hem blev det fika 3 våningar upp i huset hos Pansells, trevligt =) efter det var det dags att natta fröken & lite senare även lillebror.

Klockan 12.00 igår fick Lollo & Bilal sin lille stora (53cm nästan 4kg) William 6dgr över tiden! Stort Grattis igen! De ringde oss på skype vid 21-tiden igår, så roligt att få se dem allihop. Ännu roligare var att han lät precis som vår lille knorris =). Vår lille knorris är en liten en fortfarande har han stl.62 med en del tillgodo......Spännande att se vad han väger nu, ska försöka vänta till den 30 på att mäta honom så det blir 1 mån sen sist.....

Idag är det tänkt att vi ska hälsa på barnhemmet, väga Vilgot & sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Allra först ska jag ha seminarie klockan 10-11.

Återkommer kanske senare idag, Ha en bra dag så länge =)!!!

4 kommentarer:

Hanya sa...

Det är så roligt att följa er vardag i Nairobi. Varje morgon innan jag börjar jobba kikar jag in och får en glimt av en helt annan verklighet :-)

Lisa sa...

Hej på er!

Nu har jag läst i kapp bloggen efter att ha varit i Malmö över helgen. Inte alls lika exotiskt som Nairobi men det får duga. :-) Skrattade gott då jag såg bilden på dig efter nästandisken. hi hi.

Lillprinsen är ju bara så söt!

Kramar Lisa

Elena sa...

Det är så roligt att följa bloggen.. När kommer ni hem till sverige??

MammaSusan sa...

Vad roligt att ni skriver lite då & då =)!

Elena: Vi räknar med att kanske komma hem i juni-juli nästa år....Vi får se.....