10 oktober 2009

Ny mail

10/10-09

Kl:20:59

Skapat ett nytt mail-konto då mitt gamla blivit hackat min nya adress är nu: mammasusan@live.se

Alla som vet med sig att jag hade just dig på msn är välkommen att lägga till mig igen, då alla mina kontakter är borta & jag minns ej alla utantill.

Det har regnat rejält nu under kvällen får se om det håller i sig denna gång då.
Synd bara att det blir så kallt inne enligt mitt tycke, jag har sovit med en fleecefilt i sängen förutom täcket sen vi kom hit, min man tycker dock i vanlig ordning att det nästan är för varmt. Just nu har vi 18 grader ute & det har varit 26 under dagen.

Nu har det nog hänt någon stor olycka det tjuter sirener & ett larm som låter som tågvarning eller dylikt ljuder också. Eftersom många av vägarna är i dåligt skick & o-asfalterade spolas delar av vägar bort ganska direkt då det kommer regn, för det regnar mycket åt gången. Samt att jordvägarna blir super hala upptäckte jag påväg till Nakumatt junction idag, mina sandaler var täckta med lera då vi klev in i köpcentret, mindre roligt trodde jag skulle bli avvisad, men det gick bra iaf denna gång =).

Nu ska vi test att göra varma smörgåsar, köpte nån sorts honungsgriljerad skinka & en 500g bit ost i från charken idag.


Natti Natt på er!!!

Saknar kommentarer i bloggen.........

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilka äventyr ni får vara med på. Men det verkar då inte gå någon nöd på er maten verkar ni gilla. Kramis Farmor & Leif

Anonym sa...

Här kommer en liten kommentar :-)!
Det är fantastiskt att få följa er nu när ni är i Kenya tillsammans hela familjen. Era barn är verkligen söta och fina tillsammans!

Kramar Kluran från FL

Lisa sa...

Hej!

Jag förtsätter och skriver gärna kommentarer trots att vi inte känner varandra irl. :-) Tycker det är så fantastiskt med era ljuvliga små skatter och följer er resa med stor spänning.

Kram från Lisa

Annmi sa...

Va'???
Vaddå Hackar :o *Kraam'

Anonym sa...

Det är verkligen fantastiskt roligt att följa er resa.
Här hemma kommer mörka, trista hösten med stormsteg. Idag har det varit regn och typ 7 grader. Vi väntar och längtar tills vi får uppleva det ni gör nu, dvs resan till syskon :-)
Kram från Gnista på FL