30 oktober 2009

Tillbaka igen =)

30/10-09

Kl:18:03

Nyss hemkomna från en skön eftermiddag på svenska skolan....Vi tog en matatu dit & en buss hem.

fm har vi gått till Nakumatt & vi handlade bland annat vatten tog en taxi hem då vi köper 20l dunk med vatten. Gick sedan till Yaya-center & handlade Nacho chips 3 stora påsar (bäst att handla då det finns) så nu äntligen blir det Tacos igen *mums* skall börja med det strax.

Det har varit underbart varmt idag 24-26 grader & första vändan till affären var jag iklädd långärmat & långbyxor, på tok för varmt bytte om till linne & kortbyxor vid första hemkomsten.
På kvällen nu strax efter 17 blev det blåsigt & kallt tyckte jag, skönt att ha Vilgot i selen då som värmde =).

Jag såg i tidningen precis att "This is it" går på bio här med bara för 2v....gissa om jag vill gå...hoppas någon vill följa med......Ska höra mig för imorgon....

Idag har farmor & hennes syster Inger bokat resa hit till oss =) de kommer den 20/2 & far hem igen den 13/3 3v stannar dem alltså, det ser vi fram emot!!!!


Häftigt! Vår lille prins sa precis ett klart & tydligt nej när han stod med stöd mot mina ben......Darling som står i köket & diskar hörde också.....Hmmm kan det betyda att vi använder ordet nej frekvent här hemma..........


Glad Knorris
filmat i förrgår....





Hej så länge & Trevlig helg!!!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Tacos = fredag var man än är. :-D Härligt med lite värme, här är det kallt.
Trevlig helg!
Kram Lisa

Annmi sa...

*hihi*...Härligt!!! :)

*Kram Kram*