14 oktober 2009

Några snabba rader

14/10-09

Kl:20:19 i Nairobi

Har jobbat lite idag 3 lektioner i Engelska i åk 0-1, 2-3 samt 4-6, det gick väldigt bra & eleverna var nöjda med sina uppgifter så det kändes extra roligt =). Jag gjorde dock misstaget som så många andra gjort/gör nämligen att skriva nästan hela tavlan full med hjälp av en permanent penna.......stod hela min rast (20 min) & rättade till mitt misstag, mot slutet fick jag hjälp av en annan lärare som hade skrivit i minst 30 min på en tavla även han med en permanent penna......
Jag kan säga att jag aldrig någonsin kommer göra om mitt misstag (hoppas jag).....

På väg hem i taxin idag tänkte jag på vilken tur jag (vi) har som får & kan vara här långt borta på andra sidan jorden med 2 underbara barn, i en härlig kultur, miljö & bland härliga människor svenskar som kenyaner, vad mer kan man önska sig, förutom släkt & vänner då!?! Livet kan inte vara bättre än så här. Varmt & skönt, & svenska skolans miljö är oslagbar jag känner mig glad, inspirerad & privilegierad som fått äran att hämta vår lille prins & som fått chansen att fortsätta mina studier i detta underbart vackra land.
Vi har ju snart varit här i 3v ändå känns det som att vi lika gärna kommit i förrgår, tiden har flugit förbi i ett rasande tempo & Vilgot har varit hos oss i evigheter =) kluvet & obeskrivligt!

Klockan går & snart ska vi sova, vi ska passa på att se en film, gårdagens film såg jag ej så mycket av jag slumrade till då & då, ikväll är jag lite piggare ändå.

Ska försöka hinna med att ladda upp några bilder de kommande dagarna.

Hej så länge!!!!!

5 kommentarer:

Lisa sa...

:-) Misstaget hör till. :-)

Härligt att ni trivs så bra, jag är så imponerad av dig som kan studera som nybliven mamma!! Så spännande att få göra praktik på annan plats. Klimatet är jag lite avis på, här är riktigt kallt nu om dagarna.

Kramar från Lisa

Anonym sa...

Härligt att ni trivs - särskillt med tanke på att ni ska vara där ett "litet" tag. På ett helt själviskt plan så önskar vi att ni var hemma i Sverige hela familjen så att vi fick träffa er.

Här hemma så börjar vintern så smått fatta sitt grepp - den första snön har kommit, och försvunnit.

Ser framemot lite bilder.

Kramar Ylva Jakob och Christoffer

Ingrid sa...

underbart att höra att ni har det så bra =)

Anonym sa...

Hej på er!!

Här har vantar och mössor tagits fram. Det är mörkt när jag åker på morgonen och skymmning när jag kommer hem så man blir lite avis när man hör när ni berättar om värmen.
Kramar & Hälsningar till er fyra från Farmor och Leif

Kallas för mysen sa...

skönt att ni trivs så bar där nere. Ser fram emot att se flera kort på er :) Massa kramar från moster :)