22 oktober 2009

City & den Vanliga...

22/10-09

Kl:17:14

Började morgonen med att ta en buss in till city med fru P & familjen Andersson....en trevlig dag med lite shopping i form av "beads and beader" till frökens hår, en mini trumma & ett annat tjusigt instrument som jag ju såklart ej minns namnet på, darling köpte sig en tjusig skjorta, lite mer kolik droppar & 2 föräldratidningar, fika/lunch på Java....sen tog darling & Astrid bussen hem igen med fru P & jag fortsatte på stan en stund med familjen Forsling innan vi slutligen tog en buss hem igen.

När vi kom hem tog jag & resten av familjen en promenad till Nakumatt där vår vanliga OTUR slog till i form av att vi nu stoppades av 4-5st herrar som först undrade vart Astrid kommer ifrån, vem som är mamma, hur det gick till, om vi bodde i SA etc. Sedan skulle dem ha alla våra fullständiga personuppgifter, de nämnde en myndighet eller något som de sa sig komma ifrån minns ej fick black out, sedan sa dem att det är så många barn som kommer bort, varpå jag sa ja men vi tappar inte bort våra barn.....Vill ni följa med in till polis-stationen sa en av männen som verkade föra de andras talan då i omgångar....Nej sa jag vi är på väg för att handla sa jag flera ggr.....Igen ville dem ha våra personuppgifter....Tillslut sa en av männen som knappt sagt något alls till de andra "nu åker vi, nu åker vi!!" Så försvann de lika snabbt som de dök upp.
Vi gick vidare i snabb takt mot Nakumatt då vi var halvvägs redan, handlade det vi skulle & tog en taxi hem för säkerhetsskull. Jag börjar bli måttligt irriterad nu på alla tokigheter som bara verkar hända oss....tycker det får räcka nu! Vill också kunna röra oss som de andra utan att stoppas för "allt" hela tiden som det just nu känns...........

Nu ska jag duka bordet & skära upp gurka m.m för vi ska äta Tacos =)

Återkommer med lite bilder på våra inköp senare om jag hinner, måste baka & städa inför morgonens hembesök.......

4 kommentarer:

Ethi sa...

Men hjälp vilken läskig och jobbig situation! Usch, jag blir verkligen ledsen för er skull som behöver vara med om sånt :-(

Kram, Ethi från FL

Kallas för mysen sa...

urs vad otäckt trodde dom att ni tagit Astrid? riktigt otäckt :( å de ska kalla sig för poliser å allt sådant som skall vara goda förebilder i samhället.//moster saknar er

Rövarmamman sa...

fy vad läskigt:(

Anonym sa...

Men fy - det låter ju jätteotäckt! Hoppas verkligen att ni slipper träffa på fler såna otäcka, obehagliga människor!

Många kramar från Kluran