15 september 2009

Snurrigt

15/9-09

Kl:11:54

♥ TACK ♥ för alla kommentarer, så roligt att få =)!!!! Roligt för lillebror att få läsa då han blir äldre också!

Firade gårdagen med plankstek & lite rött vin :-) skålade i lite bubbel också....fick en fin bukett blommor av min käre man då han kom hem......

Har pratat med organisationen på morgonen & vi har lagt in om ett reseförslag....hon ska troligtvis höra av sig under dagen sa hon så får vi se om vi kan komma som vi förslagit.....
Glömde såklart att fråga om jag får visa kort på vår prins i bloggen eller om jag behöver lösenskydda alt dölja lite av ansiktet före...så de ska jag komma ihåg att fråga då hon ringer.......

Imorgon bitti har vi möte med vår socialsekreterare för att få de intyg som krävs så vi får fortsätta......

Tror att jag & fröken bus ska ta oss en tågtripp till Sthlm & fixa visum någon dag i veckan annars kan de ta uppe mot 10 dgr att få, åker man dit får man de på plats =) & så får vi ju träffa Lollo samtidigt några timmar iaf......

Vi är i stort sett klara på med vad lillebror ska få för namn =) & ni ska få veta så snart vi är helt säkra! Om ni vill får ni ändå gärna ge förslag =), svårt utan foto men jag hoppas att jag kan (får) lägga upp ett under dagen.....

Känns som att jag glömt massor som jag skulle skriva....kommer väl på det under dagen isf.....
Hann ej mer än posta inlägget så kom jag på att jag skulle berätta om vår fröken bus....

Det blev en omvälvande dag även för henne igår (inte var dag man blir storasyster ju) när hon skulle sova & pappa nattade var hon jätteledsen & hade en massa olika & viktiga frågor vissa har hon frågat om i perioder tidigare andra var nu nya bla:

- Finns det nässpray i Kenya?
- Ska mamma med till Kenya?
- Har mamma någon säng i Kenya?

7 kommentarer:

Familjen Junge sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
Sa ju att ni skulle få en lillebror!!!
Va underbart, nu vet ni äntligen vem ni väntar på, helt ofattbart.
Tänk snart får ni hålla honom i er famn, kan tänka mig att ni längtar som tokar alla tre.
STOR KRAM

Kallas för mysen sa...

liam, wiktor, och lowe tycker jag är fint :)

Anonym sa...

klart de blir en omställning för fröken bus också, allt vad de innebär med resa och en liten bebis! Åh hoppas att du får visa bild är så nyfiken på hur er son ser ut :D Och även på namnet nu bestämt :D:D Grattis grattis

Familjen Junge sa...

Spännande att få veta vilket namn det blir sen. Tycker att Astrid är ett så fint namn, så nu får vi se vad ni väljer för fint namn till lillebror.

Att få ett syskon är omvälvande för alla barn, vissa reagerar mera andra mindre. För Gustaf var det en stor omställning att få en lillasyster. Det har gått bra så klart, men det var kännbart för oss föräldrar, men så är också Gustaf ett barn som är väldigt känsligt för förändringar, så som vissa adopterade barn kan vara. Nu de senaste veckorna känner vi att det har landat helt och hållet. Nu börjar storebror och lillasyster upptäcka allt mera att de kan ha riktigt roligt tillsammans. Så skönt att se att det utvecklas åt rätt håll. Det är ju en anknytningsprocess även för syskonen, inte bara för föräldrar och barn.

KRAM

Marie sa...

Gratulerar till pojken :-)

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag tycker att Aron skulle passa utmärkt till Astrids lillebror.

Kram Teres

Magdalena sa...

Vi har blivit rekommenderade från AC att INTE lägga ut några bilder på barnen på öppna bloggar. Det skulle teoretiskt kunna ställa till det. Det är ju en sån lång process i Kenya och barnen är inte JURIDISKT våra förrän allt är klart i domstolen...
Man kan ha två bloggar parallelt..typ den här och en annan där man lägger ut mer bilder men som är lösenordsskyddad...