21 september 2009

Försäkringar.....

21/9-09

Kl:15:31

Jag har ringt, ringt & ringt idag till olika försäkringsbolag för att teckna reseförsäkring åt oss alla 4 under vår vistelse i Kenya....buden på pris har varierat mellan totalt 14 000:- för alla till 21 000:- per person!!! Inte ens i närheten av de ca 7500:- vi fick som förslag under våren, samt att Vilgot ej skulle vara försäkrad enligt en del personer jag pratat med.....kände att jag fick smått panik då vi inte alls räknat med de summor vi fått besked om under dagen......
Det hela har slutat lyckligt iaf vi har tecknat en försäkring för oss alla för 10 mån & priset hamnade på 6200:- (som hittat i jämförelse med ovan priser!)......

Boende ser just nu ut att bli på The Hamptons första veckan i en 2 rumslght, väntar mail från ett annat ställe där jag gjort en förfrågan om lägenhet (där det är bättre priser), innan jag vill ge ett besked till organisationen. Väljer vi tillfälligt boende på Hamptons får vi hjälp under 1,a veckan att leta bostad + att det ju blir lättare då vi är på plats & kan titta själva på lght, placering etc.

Förutom alla samtal över allt har jag hunnit med ett seminarie idag också......
Annars så ska jag fortsätta med packningen & annat inför resan som närmar sig med stormsteg, helt otroligt!!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Lät som ett bra försäkringspris. Vilket bolag? Vi hade Europeiska gnm Resedagboken och var mkt nöjda med den. Var tvungna att använda den två ggr pga sorgligheter och fick snabb hjälp och ersättning.
Snart är ni där hos lillebror! Lycka till!

MammaSusan sa...

Dalarnas försäkringsbolag har vi. Ringde Europeiska de skulle ha 21 000:- per person!?! Enligt Europeiska skulle Vilgot ej vara försäkrad på den resedagboken erbjuder, kanske de gjort om villkoren då.
Tack =)