07 september 2009

Mycket att stå i...

7/909
Kl:13:30
Sitter & förbereder mig för dagens seminarie....försöker också klura ut vad jag ska göra under min VFU-period vilket inte är det lättaste då jag inte vet vilken årskurs jag kommer hamna i & vad eleverna har för förkunskaper etc....har fått besked om att avvakta så länge tills jag vet mer......
Idag finns en intressant eller skrämmande är nog ett bättre ord på den artikel som heter "Flumskolan á la Jan Björklund"

Enligt artikeln kan han inte ens besvara frågan:

" vilken pedagogisk forskning han stödjer sin skolpolitik på"..... 
"På frågan vad man ska göra åt att så många elever tycker det är tråkigt att gå i skolan fick jag det skrämmande svaret att det är ”naturligt” och inget att göra åt."
Det är mycket viktiga frågor att ta ställning till & kunna motivera & att ge ett svar som naturligt känns som oengagerat & av okunskap .
Nu har jag ej tid att sitta här på ett tag Hej så länge!!

4 kommentarer:

Familjen Junge sa...

Håller tummarna för att ni ska få BB denna veckan. Kanske blir det BB och att papperna är godkända samtidigt.
HOPPAS!!!!
KRAM

MammaSusan sa...

Tack :-) Tyvärr tror jag ej vi får bb denna vecka heller, vi vet fortfarande ej något om papperen =( & de beskedet kommer först sedan matchas det med syskon....Kramis

Anonym sa...

Det är dumt att man inte kan välja att öppna länken i en ny flik alternativt i ett nytt fönster.

MammaSusan sa...

Du kommer till artikeln om du vänsterklickar på länken =)