04 september 2009

Så kommer ännu


4/9-09
Kl:09:51
En dag & vecka att gå utan besked om våra papper....jag har för en stund sedan pratat med vår kontakt person som fortfarande ej hört något =(.....Troligtvis så har myndigheterna fullt upp & prioriterar brådskande saker.....vi tycker ju såklart våra papper är mer än brådskande, vi vill ju få veta vem vi väntar på & få komma ner till lillebror/lillasyster så snart det går......förhoppningsvis har våra papper varit med i nämnde mötet antingen i juli eller augusti men längre än så har det ej kommit.....suck....kan ju inte ta såååå lång tid att skicka vidare ett meddelande till nästa person kring våra papper, eller jo i Afrika kan saker ta hur lång tid som helst.....
Vår kontaktperson försökte lugna oss lite genom att säga att det är mycket sällan någon ej blir godkänd i ett land isf kan det vara någon komplettering med papper....Vår kontakt hoppas få höra något idag eller på måndag annars sa hon att de väntar säkert med att höra av sig tills det att de fått besked.....jag sa att jag ringer om 1v igen om vi ej vet något, det var jag välkommen att göra =).....
Jag (vi) kunde aldrig någonsin föreställa oss att väntan på nästa barn skulle kunna vara så påfrestande som det nu är & har varit fram till nu, vi har ju vår skatt & jag studerar & min man arbetar samtidigt man kan ju tycka att vi borde ha fullt upp.....& ja det har vi men det är iaf mycket jobbigare att vänta på nummer 2 än vad det var att vänta på fröken bus, mycket beror säkert på att vi är en av de pilotfamiljer som kommer att få åka & att det ännu är svårt att sätta tider & annat, men mig veterligen är vi de första som får vänta & vänta & vänta i en evighet, jag vet att det finns andra organisationer vars väntetid är skriven på 2-4 mån men vår organisation har 3mån som de säkert kommer ändra på när vi väl fått bb OM vi nu kommer få det vill säga.......

Ska försöka koncentrera mig på mina studier nu....& jag ska "inte" hoppas på ett mail idag eller i början av nästa vecka för den delen heller.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då håller jag tummarna för att ni nästa vecka för besked, och då menar jag barnbesked direkt! Trevlig helg! MamaLily

Anna sa...

Det är bara att ställa in sig på Africa-mode =) Allt tar längre tid än man tror och framför allt än vad de säger. SNART är ni här!
/ Anna