12 september 2009

Lera & bus



12/9-09

Kl:10:53

Först måste jag Tacka för alla gulliga kommentarer, så roligt att läsa blir alldeles varm =)....
Har smått börjat inse att vi i princip när som helst kan vara 2-barnsföräldrar Herre Gud!!! det som känts så långt borta börjar sakta kännas väldigt nära men ändå ofattbart.....

Astrid lekte med lera i förrgår em då jag försökte läsa....Titta mamma vad jag har gjort sa hon flera gånger, jag har gjort en apa & bananer som han kan äta,.....det ser ut som en fisk som kan simma under vattnet men den kan inte gå......självklart skulle jag ju fota alstren också....(som jag nu i min förvirring sen gårdagens alla händelser ej vet vart jag gjort av)

Efter en stund ropade hon än en gång: -Titta mamma jag har gjort en .......
- Jaha har du gjort penecillin? svarade jag halft lyssnandes inne i min bok....
- Nej inte PEN-E-CILL-IN! PA-R-FY-M mamma!!!
- Jaha har du gjort en parfym?
-Ja ser du inte det? en sån här! Visade fram en lerbit med en form som liknar en gammaldags parfymflaska. (Hon har en liten sådan i plast tillhörande frisörhuvudet)

Jag förstår inte hur hon lyckades bokstavera/ljuda orden!?! Å andra sidan är det mycket hon kan som hon ej ska kunna.....


Fröken höll på att skrämma livet ur mig igår, trodde hon satt på toa & efter en stund gick jag för att kika & får se detta, frökens favorit sysselsättning:



1 kommentarer:

NoOne sa...

Åååå..Va söt hon är ♥...
Snart Storasyster...Såå underbart!!! *Kram*