17 januari 2009

Väntar & drömmar

Kl:16:03

På att potatisen ska koka färdigt så jag kan göra mos till fiskgratängen vi ska äta idag....Börjar bli hungrig......

Väntar på att det ska bli måndag eftermiddag & hoppas på att vi ska få fler tider för utredning & att det inte blir så många träffar hoppas på högst 3st.....

Väntar på att mina böcker jag beställt inför delkurs 1 denna termin ska komma med posten (inte idag såklart, men väntar iaf...)

Väntar på att mina betyg från HT-08 ska registeras så jag får ut pengar från csn...

Väntar på att få besked från banken.....

Väntar på att få boka & gå på läkarbesök för utredningen...

Väntar såklart även på att få skicka papper till landet så vi väntar syskon & inte som nu är i startgropen.....

Väntar & längtar efter att få resa till Kenya.....


Lång lista på vad jag /vi väntar på...är säkert en massa mer som väntas på men som jag just nu ej kan komma på.....

Drömde ännu en konstig men härlig dröm inatt även i den befann vi oss i Kenya, vi bodde superfint & bra, dock vet jag ej varken kön, ålder eller om vi hade fått 1-2 barn...men att vi tydligen knappt hunnit skicka papperen förrens vi fått bb....hoppas på att ngt av det jag drömde inatt stämmer i slutändan =) som tex väntetiden....

När vi väntade Astrid så drömde jag ju som jag tidigare skrivit en massa konstiga/roliga/härliga drömmar men fick aldrig veta kön, ålder eller om vi fått 1-2 barn....men bara några dgr innan vi fick bb så drömde jag om en liten flicka i Astrids ålder & då hade vi även allt vi kunde tänkas behöva....det tycker jag var häftigt & småläskigt, snacka om intuition (eller hur det nu stavas)....spännande att se om det kommer att bli lika även denna gång....

Vi har städat & städat & städat har liiite dammsugning & torkning av golv kvar innan vi är färdiga....känns skönt att storstäda överallt när man sen är färdig =)....rensat ur frökens lekrum nere & plockat fram lite nya saker som varit nedplockade, så nu blir det säkert roligare att leka i rummet igen.....

Nu ska jag fortsätta med maten så den blir färdig någon gång........

Hej så länge



0 kommentarer: