23 januari 2009

Telefonkö

Kl:14:40

hos CSN sitter jag i nu i skrivande stund, 27st före i kön när jag blev kopplad i kö nr.2....Mina betyg från HT-08 är äntligen reggade så nu ska jag bara höra när jag får pengar från CSN......14st före i kön just nu......
Nu är det fixat & studieförsäkran är lämnad så jag får pengar nästa vecka :-)


Fortfarande förkyld men det är inte så farligt (peppar, peppar)....suttit & beställt mer studielitteratur för den här terminen också lika bra så medan böckerna finns att köpa....

Min bror blev 1år äldre den 21 , grattis grattis!

Snöar gör det ute....annars är det inget nytt....Så jag ska avsluta nu....
Inga speciella planer i helgen, blir säkert att kika på nån film & spela lite spel...

Igår när vi var på promenad så tog vi med oss posten in som vanligt (tidning, reklam) & fröken bläddrade i "by" bladet & sa men titta här, oj titta där...vid varje uppslag sen blev hon tyst en stund pekar & säger : det står onsdag där!....jaha svarade jag bara & fortsatte köra vagnen in på vår uppfart....men det står onsdag där upprepade Astrid 2ggr till med allt mer irriterad röst då jag ej tog henne på allvar....så jag tittade över sufletten & ser att det mycket riktigt står Onsdag vid hennes finger!
Förstår inte hur hon kan veta det, nog för att vi sjunger & pratar om veckans dgr men hon har ej sett hur onsdag ser ut i skrift så hon skulle kunnat lärt sig det, men alfabetet kan hon ju så frågan är bara hur hon kunde läsa.......återstår att se framöver om det blir fler ggr.....




Hej så länge & trevlig helg!!




0 kommentarer: