04 januari 2009

Fortfarande

kl:23:01

Ruskigt kallt nu är det - 25,5G & under dagen har det varit 22-23 minusgrader....gissa om vi har varit flitiga att elda idag....Zoya vill knappt gå utanför dörren, imorse när darling skulle ta morgonrundan tog hon spjärn på hallmattan bara av att han öppnade dörren....hon både kissade & gjorde nr.2 illa kvickt på vår gård innan hon skulle in...hoppandes på 3 ben...stackars liten fröken...

Nu känner jag mig riktig kreativ =) inför observationen jag ska göra vi ska sedan redovisa den på ett bra sätt & jag vet precis hur jag ska lägga upp det, hoppas bara det blir så som jag tänkt...har fram till den 12/1 på mig innan det ska vara inlämnat.

Har börjat skriva på en pack-lista & att göra lista inför vår tripp till kommande syskon....så roligt =)...packlistan kommer nog bli 1/3 av vad vi hade på listan då vi fick Astrid.....man lär sig av sina "misstag".....vi kommer inte ha med så mkt kläder denna gång, kommer nog mestadels bli mina studiematerial, apoteksvaror, lite leksaker & spel m.m.....Lite i tidigaste laget jag vet men kan ej låta bli =) höll på hur länge som helst med packlistan m.m då vi väntade fröken ändå fick jag/vi panik på slutet efter vi fått bb & det då var 14dgr tills vi skulle vara på plats i SA...kunde ej begripa hur vi skulle hinna med allt då...men de gick ju galant =)....
Vill få så mkt som möjligt färdigt så när vi väl får bb i framtiden så är det "bara" att packa & fara......

Kikade på sulky´s & syskonvagnar idag....ska vi enbart ha en sulky för Astrid ligger denna på 1.a plats förtillfället....
http://www.babyland.se/sulky-maclaren-triumph-raspberry-pin_x_MCW0806052.aspx

& ska vi ha en syskonvariant kan de nog bli denna i en annan färg kanske....
http://www.babyland.se/tv-sulky-twin-buggy-turkos_x_37135740.aspx

Som sagt långt kvar men det är ju så kul att kika, planera m.m.....Om nån har några bra tips på vagnar så säg gärna till =)....

Ska väl surfa runt lite innan det är dax att sova.....

Natti natt!!

0 kommentarer: