21 januari 2009

Fortfarande

Kl.12:53

Förkyld, men skapligt pigg just nu iaf...

Väntar på att få schema så man vet vad som ska läsas m.m inför nästa vecka...

De senaste som fröken numer säger då det är dax att äta är oftast : Jag vill inte ha den här maten/jag tycker inte om den här maten....
Vi gör ingen större affär av det hela men säger att detta är vad som bjuds idag du får iaf smaka på maten.....hon smakar & tycker att det är super smaskigt :-)...

När hon ska städa upp sina leksaker så vill hon inte de heller emellanåt ger henne 2 alternativ plocka upp eller så tar vi bort sakerna....varpå hon svarar: ja ta bort leksaken jag vill inte ha den.....så vi plockar då bort saken som vi sagt utan större protester (sen får hon den tillbaka efter någondag då hon brukar fråga efter den)
Ska tillägga att vi brukar plocka ihop tillsammans bara hon har startat om det är mycket annars vet vi att hon kna fixa det själv om vi är i närheten.

Nu ska jag maila till studievägledaren jag pratat med ang mina studier då vi är borta i Kenya, så jag kna få litteraturlistan för HT-09 & VT-10.....

Veckans citat är :
"Jag vet vad jag flyr ifrån, men inte vad jag söker efter" - Michel de Montaigne



Hej på en stund

0 kommentarer: