14 december 2009

Dag 79: Sjukling

14/12-09

Kl:15:08

Stackars vår lilla stora prinsessa har 39.6 i feber & huvudvärk + förkyld, hon ligger på soffan bredvid mig. Hon har fått alvedon & vätskeersättning då hon inte velat haft så mkt att äta eller dricka, inte så konstigt med den höga febern, temperaturen i skuggan ligger på 28 idag & senaste dagarna. Fröken bus brukar inte vara sjuk kan räkna på en hand de ggr hon varit sjuk, så när hon väl är sjuk blir hon det rejält som nu.....Tyckte det var något som stämde då hon inte åt yoghurten i morse & klagade på att det dunkade i huvudet.......Lite otäckt ändå även om jag vet att små kan ha hög feber i 3-5dgr utan att det är någon fara, men som sagt fröken brukar ej vara sjuk....& här kommer verkligen hönsmamman fram......sen är vi ju så långt borta & i denna värme......

Jag som tänkt gå till skolan imorgon & genomföra min vfu, får se hur det blir med det nu då......

Försöker komma in på mitt seminarie rum samtidigt, men internet är så fruktansvärt segt & vi tappar connection hela tiden, suck. Med min vanliga tur får jag väl skriva 1-2 sidor ist & lämna in för at jag missar seminariet.......

Pappis tog med sig knorris ut till poolen en stund, var meningen att vi skulle gå allihop innan vi upptäckte frökens feber.......

Hej på ett tag......

3 kommentarer:

Ingrid sa...

En varm krya på dig kram till Astrid från en sjukling till en annan !!!!!
Hoppas hon snart blir bättre!!!
Höns mamma är vi allihopa =)
Kram

mormor pådistans sa...

En varm go och stor krya på dig karm Astrid från Mormor och Ulf.

Anonym sa...

Krya på dig Astrid från Farmor och Leif. Hoppas det går fort över!!!