06 juli 2009

Tiden står still

Kl:11:24

Just nu känns det så iaf, är inne på vår 3,dje vecka av max 12v, & ska väl egentligen inte klaga väntan har ju kunnat vara flera år. Men ändå så är det nu en lååång & jobbig väntan, vill vill ju såklart vara nere i Kenya nu hos lillebror/lillasyster, inte sitta här hemma hela sommaren & vänta på att telefonen (mobilen) ska ringa.....Inga studier har jag just nu heller då det är studieuppehåll under veckorna 27-32, skönt men samtidigt hade det varit bra att ha något att sysselsätta mig med. Har ju förstås vår underbara fröken bus som upptar mestadels av tiden på dagarna & ändå känner jag mig rastlös, det kryper i kroppen. Det känns som att vårt samtal kommer dröja ytterligare 6 veckor kanske 8v....som jag tidigare nämnt har de senaste familjerna fått vänta ca 12v......Känns också som att jag kommer kunna vara med på höstens campusträff 1-2 sept, vilket iof vore roligt då det verkar vara laddat med ett mkt bra upplägg, men roligast vore att vara i Kenya........Synd bara att vi fortsätter åldras trots att tiden tycks stå stilla..............

Oroar mig emellanåt för att våra papper ej ska godkännas utan kompletteringar så det blir ännu längre väntan, tror myndighetens möte brukar ske i slutet av varje månad (20.de eller så) så det är några veckor kvar innan vi får veta om papperen är ok för att vi sedan kan bli matchade.....Jag har hela tiden trott att väntan på nummer 2 skulle vara lättare än vad väntan på Astrid var, vilket det iof är då vi inte är barnlösa, men just att vi vet att det är max 12v är jobbigt, även om 12v inte är "någonting" vi väntade 7,5 mån på Astrid & många dagar tänkte jag som nu det blir aldrig vår tur.....Se det som att vi går på övertid från det då vi skickar våra papper tills vårt magiska samtal kommer, våra 40v är passerade......

Ska shoppa lite kläder någon dag under veckan med svärmor behöver lite linnen,underdelar & bikini till resan.....måste även gå till expert & ta ut lite bilder som ska skickas med en rapport till SA senast på fredag....

Förutom känslan av att tiden står stilla är vädret grått, regnigt & kallt sitter med en lätt huvudvärk & det vore skönt att kunna sova en liten stund, min darling är inte hemma förren runt 16.30 & sova blir det till att få göra ikväll.....Kanske ska damma av mitt wii & spela en stund med fröken bus.......brukar inte ha tid för sådant då jag ej är ledig.......


Får se om jag skriver några rader senare, annars blir det imorgon.......

5 kommentarer:

Lisa sa...

Hej!
JA, det är jobbigt att vänta på bb även på nr 2. Vi visste ju inget om hur lång tid det kunde ta så det var gräsligt. 32 månader tog det från papprena gick ner. 12 veckor är ju inget jämfört med det men då är det ju så att man ställer in sig på det och vet att inom 12 v så kommer det. Blir det idag? Om en vecka? Jag hade blivit väldigt otålig. :-) Härligt att du är ledig nu. Hoppas det fina vädret kommer snart igen.

Kramar

MammaSusan sa...

Hej Lisa!

Den väntan hade jag nog blivit helt tokig av. Fast sen är det ju så att man får ju otroligt nog rätt barn oavsett hur kort/lång väntan är :-)
Kram!

Lisa sa...

Mmm, det är ju det som är så häftigt!! Skull einte vilja vara utan vår väntan, då hade vi ju inte fått VÅRT barn. :-)

Hoppas på bb inom kort för er.
Kram kram

Jessi sa...

vad är det för rapport ni måste skicka till SA ? : )

MammaSusan sa...

Jessi: Kika på tex, Adoptionscentrums hemsida så kan du läsa mer