23 juli 2009

Snabba rader


Kl:17:37

För att tala om att jag ej glömt bort bloggen, vi har bara inte varit hemma & heller ej haft tid att blogga.....Men nu tänkte jag skriva några snabba rader.....Min darling är på väg bort för att åka lite cross, jag ska slipa & måla i köket =)........

Vi har som jag tidigare skrivit varit hos familjen S & det var som alltid super trevligt, god mat & mkt trevligt sällskap =)!

måndagen for vi in till Uppsala fröken var hos frissan, 3 h tog klippning + flätning! Fröken var sååå duktig satt stilla hela tiden, förutom 3 st toabesök som avbrott..... Frisören sa att om alla barn vore som Astrid skulle hon enbart arbeta med barn! Hon hade aldrig träffat ett sådant duktigt barn som dessutom (bara) var 3 år! Det blev superbra & nästa gång jag ska frisera frökens hår ska jag ge mig i kasst att testa flätor + löshår......Efter frisörbesöket begav vi oss till Ikea....vi köpte nytt matbord, stolar, bord + stolar till fröken bus,lite ljus m.m.....

tisdagen gjorde vi en heldag på skansen & vi hade tur med vädret mestadels av dagen en kort men rejäl regnskur kom då vi skulle äta.....Vi såg massor med djur denna gång & de var såklart sååå söta =)......Allsången var bra & jag såg kanon bra ända till cyklisten som kom med telegram trängde sig förbi där vi stod & efter det såg jag nada då det ställde sig personer på minst 180cm framför, men som sagt musiken var bra iaf.......
Efter skansen besöket på kvällen mötte Lollo oss där vi hade parkerat bilen så vi hann ses i knappt 30 min innan hon skulle ta pendeln hem igen, trevligt var det iaf att ses om än en snabbis.

onsdag fm for vi sedan hemåt från familjen S som idag är på Kålmården (liiite avis är jag för att vi ej är där....)

Idag har vi tagit en liten fisketur i båten vi har till låns, mysigt var det & fröken tycker det är så spännande & mysigt!

Nu ska jag avsluta så jag kan starta med putsningen & målningen.....

Återkommer senare ikväll med bilder från helgen!!



1 kommentarer:

Kallas för mysen sa...

jag vill se hur fin hon blev i håret :)