10 mars 2009

Låååång dag & olyckor

Kl:20:38

förmiddagen har vi haft kemi =) roligt som alltid, gjort en massa laborationer.....hela eftermiddagen har vi sedan haft geologi, tittat & känt på en massa stuffer av minearl & bergarter intressant men sååå långrandigt. Var supertrött efter lunch så de gjorde inte saken bättre med 4h geologi....

Påvägen hem var det totalstopp strax utanför Falun pga en bilolycka....det har snöat heeela dagen & sedan frusit på. 16.30 skedde olyckan i höjd med Ornäs & det var totalstopp in till Borlänge fram till klockan var 18.10 sen rullade de på i omkring 40km i h några km innan man kunde åka i lagomt bra hastighet. På radion sa dem att det är jätte halt i hela Dalarna & olyckor sker hela tiden speciellt på rv 50 & 70. Jag satt alltså i bilkö i lite mer än 60min innan jag slutligen rullade vidare mot Borlänge. Enligt uppgifter från radion så var det ingen som skadades allvarligt i olyckan, tack & lov.

Ser fram emot besöket på Gruvan imorgon & hoppas på att slippa köra på oplogade vägar imorgon bitti....Nu ska vi se på House :-) sen är det dax att sova, ska bli så skönt för jag är mer än trött.....

Dagens Lista

Kort: Från dagens laborationer
Mående: Tröttare
Gjort: Laborerat, lyssnat, köat
Planer: Se på House
Köp: Lunch, godis, dricka
Ser på: Den rätte för Rosing
Lyssnar på: Tv.n
Läser: Falu Gruvas Miljöhistoria
Dricker: Thé, citronvatten & cola
Äter: Frukost, Middag: Köttfärspaj på campus, thé + smärgås hemma
Bästa: Att få pussa på min familj
Sämsta: Vädret då det kommer mer snö
Bus av fröken:
Väder: Snöar -4G


1 kommentarer:

Familjen Junge sa...

Usch så trist att sitta i bilkö, då går verkligen minuterna lååångsamt.

Vi har fått barnbesked, läs mer i min blogg. LyckligA!!!

KRAM