29 januari 2010

Dag 125: Hemma igen

29/1-10

Kl:11:24

Blev inte mycket sömn inatt för min del....knorris vaknade även inatt med 15 min mellanrum fram till kl.5 i morse....05.45 hade jag klockan på ringning.......var alldeles yr då det var dags att stiga upp.....
Klockan 8 i morse lämnade vi Gemina, som tur var för det var rejält med trafikstockning och det tog 45min att ta oss in till city som annars tar 10-15 min.....
Alla var på plats i tid, dvs vår utredare, vår advokat & Vilgot´s guardian ad litem =).....eftersom vi var nummer 5 så skulle vi slippa vänta så länge....ca 30min tog det innan det blev vår tur....vi var inne hos domaren med sekreterare i kanske 15 min, allt som sades skrev domaren upp för hand....allt från när vi gifte oss, till när vi fick Astrid & hur länge vi haft Vilgot, var vi bor, hur många ggr guardian hade träffat oss etc....både advokaten, utredaren & guardian fick prata om ungefär samma saker massa datum nämndes & som sagt allt skrevs upp......Det hela gick bra & vår guardian blev officiellt utsedd.....hon berättade för oss utanför då allt var klart att hon skrev klart sin rapport efter hembesöket den 23/12, skönt då är den färdig inför 2.a hearingen =).......Vi fick vänta 30-40 min på taxin som skulle komma om 10 min för att köra oss hem, rejäl trafikstockning mao så det blev en annan väg hem än den han kom....Vår guardian fick åka med oss i taxin & vi pratade om hår på vägen hem, hon tycker jag är så duktig med frökens hår =) gissa om jag blir 1m längre var gång de säger de =)......

Vi passade på att berätta om Vilgot´s utveckling sedan de gjorde hembesöket den 23/12, vår utredare tyckte det var jättekul att höra honom säga nej nej nej & gråta så fort Vilgot´s guardian pratade med honom (nej har han ju sagt i 3 månader nu men utredaren har ej hört honom säga det =)....) & de var såklart imponerade över hans språkutveckling m.m & tycker han växer & mår bra =).....

Nu är det "bara" att invänta mötet på childrens department, vår advokat sa att vi borde ha en tid inom 2v...efter de skall dem göra ett hembesök, sedan skriva en rapport & faila i domstolen så vi kan få en tid för andra hearingen......

Nu
ska vi strax äta lite pannkakor m glass =), sedan lutar det åt att vi tar en promenad till Svenska skolan på em vid 14-15-tiden....


Avslutar detta inlägg med några bilder på fröken bus




I morse Redo för domstolen.



3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!
Om du visste va skönt det känns att läsa detta från er idag!! Det hade inte varit roligt att få vända på tröskeln där om det inte skulle finnas plats. Tusen kramar till er från Farmor & Leif!!

mormor pådistans sa...

Många Grattis kramar. Va gött att det gick bra. Gu va söt Astrid är i sina flätor. Ha nu en skön helg. Våra tankar är hos Er. Kramar från Ängesåsen med. Mormor och Uffe.

Cecilia sa...

Grattis till att första hearingen är gjord! Mycket skönt när tiderna inte stryks och det kan rulla vidare.
Vilken underbar bild på Astrid den andra. Så vacker!