27 januari 2010

Dag 123: Hyss

27/1-10

Kl:10:14

Under tiden vi förberedde frukosten i morse gjorde fröken bus hyss.....hon dekorerade både sin stol & väggen bredvid matbordet med en tuschpenna.......som tur va fick vi bort allt från väggen & förhoppningsvis gick det även bort från stolen.....

Tidigt i morse hade vi fått ett mail från vår advokat som berättade än en gång lite kort om fredagens (tilltänkta) bravader (hearingen), jag passade på att ställa några frågor då jag besvarade mailen, spännande att se vad hon svarar....

Snart dags för seminarie sedan måste jag börja med frökens hår om det ska hinnas med idag....

Vilgot använder flitigt sina ord Nej nej nej!! Om han inte vill något eller om man matar för långsamt =), där!! när han vill ha något eller ser något, Nej mamma då jag ska byta blöjan, är där & hej där....pappa kommer inte så ofta, å andra sidan är det mig han är som ett plåster på han vaknar till & med & antingen ropar mamma eller nej.....
Senaste dagarna har han nu börjat krypa i vanlig krypställning annars har han ålat fram som en larv med rumpan upp i vädret & växelvis med armar & ben.

Igår passerade min blogg 50 000st läsare också, roligt =)


Ett hus och en del av en gubbe på promenad
han hon rita innan pappis kom in
i rummet......



Sitter med skolarbete igår kväll
innan studiegruppen.....



Glad knorris med nya nappen =)
äntligen är han inte bunden enbart
till en sort (som dessutom ej finns här)



Allt är Nej nej nej förutom när han
står, går eller sitter i famnen







5 kommentarer:

Miss Pelicano sa...

Hej!
Är med i matte kursen! Sa igår att jag skulle kicka här. Ååååå vilket spännande äventyr. Dina barn är såååå söta! Hoppas allt går bra! Det måste vara svårt att läsa en kurs när du har så mycket annat nu! Bra jobbat! ;)
Lycka till!
Barbara

Anonym sa...

Fröken Bus kanske ska bli konstnär när hon blir stor.Här har vi värdens snöväder med blåst. Det har även regnat lite idag. Moddiga oplogade vägar. Ha det så bra. Kram mormor.Gammel mormor och Gammel morfar hälsar.

Anonym sa...

Hej! Ja, ni får nog till att bygga den där snickerboan ändå =)

Fru H

Ingrid sa...

Nog har ni väl liiiite hemlängtan nu väl ?
Jag tycker personligen att det är dags att komma HEM nu =)

Kram Ingrid

MammaSusan sa...

Fru H: Ja en snickeboa vore inte alls dumt att ha vissa dagar.....

Idde: Nää trivs såå bra här i värmen, men saknaden av vad man har hemma gör sig påmind emellanåt när vi bor så litet bla....Snart så Kanske vi är påväg hemåt iaf =)