15 januari 2010

Dag 111: KALLT

15/1-10

Kl:08:34

Jag, darling & knorris gick upp strax före 7 i morse efter att ha legat vakna i sängen sedan strax innan 6......fröken kom upp ca 8.15 & det första hon sa var Mamma jag har sovit gott =), skönt hon har vaknat på rätt sida......
Har frusit inatt trots pyjamas & fleecefilt.....& det är såklart ännu kallare i vardagsrummet än vad det var igår kväll....det är alldeles grått ute idag & det är endast 15g ute nu, enligt vädersidan känns det som 18g???, Snarare 10g Brrrr Kan ju lova att temperaturen i vardagsrummet just nu inte är så mycket mer än just 15g ......Egentligen borde temperaturen ute ligga på omkring 30g vid den här tiden....förhoppningsvis kommer värmen inom en mycket snar framtid tillbaka.....annars får vi snart inhandla mer värmeljus för att få upp värmen.......

Astrid tycker också det är kallt inne: Mamma det är jätte kallt inne jag håller också på att frysa ner mig!

Sängen vi har nu är mycket större *glad* så jag har trots att jag frusit sovit skapligt bra & känner mig för stunden ganska pigg med tanke på när vi gick upp....

Uppdatering kl:09:49....Har precis konstaterat att det ÄR 15g i vardagsrummet, gick ut på balkongen från köket & hann inte mer än att öppna dörren förrän samma kyla slog emot mig som när man kommer från hall/passagen från sovrum/badrum/köks delen......Hoppas verkligen det blir varmt ute igen!


Del av vår utsikt från vardagsrummet just NU:






I väntan på att få nyckeln till lägenheten.....
Det är jobbigt att förbereda för flytt....


Knorris sov han med....(som alltid)...


Medan jag var vaken & försökte värma upp
min onda & stela nacke.....


Glad knorris i nya lägenheten




Snabb & beslutsam Vilgot






1 kommentarer:

Kallas för mysen sa...

gud så sött han ålar elle rvad man ska kalla det :) han kanske skippar attt kryp aå börjar gå på en gång i stället :) Kram moster