19 januari 2010

Dag 115: 10dgr

19/1-10

Kl:13:09

Vi har nu 10dgr kvar tills det är meningen att vår första hearing ska äga rum, om inget händer...spännande....Om 1v har vi varit här i 4 månader också!?! Och vår lille prins blir 9 månader också om 1v! Mycket märkligt tiden går fortfarande lika snabbt, trots att jag fortfarande inte blivit fri min senaste förkylning......

Jag mätte honom igår han var ungefär 75cm lång! Vikten vet vi ej ska väl väga honom någon dag denna vecka men tippar på omkring 10kg, kanske lite mindre.....

4v kvar tills farmor & Inger kommer på besök så spännande att få dela med oss av vår vardag i verkligheten också.

Har inte skrivit på några dagar, inget speciellt har hänt, varit ute lite vid sandlådan & poolen i blåsten....Krånglat med Högskolan, jag hade såklart ej sökt fel kurser för denna termin dock var jag fortfarande registrerad på inr. förskola/förskoleklass, men nu är det löst hoppas jag. Funderat på om jag ska ta en examen på avancerad nivå, men det fanns visst ej den möjligheten förrän våren -11 så kanske jag kan få göra isf termin 8 då om jag fortfarande är intresserad av den avancerade nivån för grundskolans tidigare år....
Försöker få klart min fördjupning än en gång också då min version efter opponeringen visst inte dög, suck, nu var det ännu mer som skulle ändras och mailet från kursens ansvarig hade inte en särskilt trevlig ton heller =( ......

Ganska varmt ute idag 22g just nu men de blåser & då solen går i moln sitter det inte fel med en långärmad tröja....

Vi började kika på tv-serien "Ullared" igår....helt sanslöst så mycket en del personer kan handla för....vore dock roligt att någon gång fara dit & shoppa då alla säger att det ska vara så billigt & bra.....dem där fryspåsarna kan man ju visst inte missa.....(för er som ej sett programmet så tjatade dem om hur mkt fryspåsar de sålde per dag, det var rejält kan jag säga)

3 kommentarer:

Kallas för mysen sa...

Låångt för er att åka ner te ullared :S Men det är billigt men man måste ju räkna in kostnaden för bensin å sånt. Vi har tagit det som en "semsterhelg" med svärföälldrarna :) Riktigt trevligt att åka ner å bo i stuga å handla en dag :) å bara njuta av att komma bort lite :)
Hälsa Fröken Bus å Knorris från Moster

Maria sa...

Hehe, vänta till sista avsnittet när dom räknar ihop hur mycket Ros-Marie och Kjell med familj handlat för...är oxå väldigt sugen på att åka ner men det får bli till sommaren eller hösten...kram

Lisa sa...

Hej på er!
Ullared är kul! Och fryspåsar slinker ner varje gång. *fniss* HAr inte sett programmen dock. :-) Hoppas det löser sig smidigt med din utbildning och att litteraturen inte var helt fel.

Kram Lisa