11 maj 2009

Vaccinerade

Kl:14:54

Imorse var vi till vaccinationskliniken för att få alla sprutor inför resan....Vecka 27 skall jag & darling få ytterligare 1 eller om det var 2 sprutor var innan vi är färdiga inför resan. 3st sprutor var fick jag & fröken sen fick vi 2 recept ett på malariatbl åt oss alla & ett för Tyfoid feber åt mig & darling...fick betala 3305:- för vaccineringen sen tillkommer recepten & då kommer vi upp i högkostnadsskyddet direkt (1700:-). Nästan 2h tog vaccinationsbesöket....mycket sprutor m.m att hålla reda på för läkaren, fröken var super duktig hon fick alla 3 sprutorna i benen (Gula febern, hepatit A & Tyfoid feber) & vi fick våra i armarna (Gula febern, Polio, & Twinrix) så det är ömt nu känns som rejäl träningsvärk.

I kväll ska jag göra veckans kemi experiment "Isolera DNA" spännande =)

2 kommentarer:

Tessan sa...

Ja, det är verkligen billigt. Särskilt med tanke på att 470:- var den totala summan för både mina och Robins klippningar, plus att jag färgade ögonfransarna.

Familjen Junge sa...

Usch ja, sprutor är inte roligt och fy så dyrt det är.

KRAM