24 maj 2009

Drömmar

Kl:12:32

Inatt har jag, darling & fröken bus varit på Arlanda för att starta vår resa till lillebror/lillasyster.....vi stod i lååånga köer (varför vet jag ej ) jag gick ur den där kön flera ggr & åkte en massa olika rulltrappor, tittade i speglar & träffade på en gammal barndomskamrat jag ej sett på flera år. Paniken växte & jag upptäckte att våra vaccinationspapper låg kvar hemma, fröken cyklade runt på sin 3 hjuling & vi hade missat planet med ca 3h.......ush vilken mardröm....

Det känns i kroppen att vi inom en snar framtid kommer att vara på väg (förhoppningsvis senast i augusti vi får som sagt se när våra papper skickas) & som förra gången både vill & vill jag inte göra de 2 flygresorna för att ta oss till vårt mål som nu är Nairobi (även om det går bra bara vi har kommit iväg) jag drömde lång tid innan massa mardrömmar då vi var på flygplatsen & skulle till fröken bus, de gångerna vägrade jag kliva ombord planet & svärmor & min syster flög i mitt ställe.....denna gång känns det ändå lite annorlunda även om min flygrädsla/resfeber hägrar smått & samtidigt ha en förtjusning över att kunna få vara borta i vårt kommande barns födelseland så länge, tänk så mycket vi kan återberätta, visa & vad mycket vi kan ha lärt oss! & så ska vi ju dela vår resa med våra 2 barn ! Det känns stort & svårt att greppa så här , varken jag eller maken har varit utomlands längre än 14 dgr i sträck......Jag vet att det kommer att gå bra bara vi kommer fram , men kroppen & hjärnan håller iaf på att ställa om sig & försöker bearbeta vad som komma skall i mina drömmar......Jag är en person som gillar att planera & strukturera så jag har koll på läget vilket inte alltid är lätt då man ska resa till Afrika där de oftast inte har så bråttom......
Vore intressant om drömmarna gick att tyda för att få veta vad de vill säga mig egentligen.....jag har en drömbok liggandes någonstans, ska nog leta på den för att se om det kan stå något.......

Det har kommit 2 hästar på andra sidan vägen där vårt område tar slut så vi har kikat på dem igår & idag....fröken vill rida så vi får försöka passa in så vi kan hälsa på Ylva, Jakob & Christoffer så fröken kan rida lite också.....
Igår var min bror & hans sambo här några timmar på kvällen vi spelade bla lite Buzz & jag vann en omgång av 2.

Jag ska försöka ta mig i kragen & se en föreläsning för besvara de frågor som skall tas upp på nästa veckas seminarium. Först ska jag få fröken bus att sova middag för hon är mer än trött just nu.


Hej så länge!

2 kommentarer:

Familjen Junge sa...

Usch för att flyga!!! Är även jag flygrädd och gruvar mig för flygresorna vi sanrt ska göra.

Drömmer också mycket om resan. Drömde att vi var på väg till flygplatsen och kom på att vi glömt alla resväskor, var bara att vända och vi missade planet.

Drömmarna är väl ett sätt för kroppen att förbereda sig på det som komma skall.

KRAM

Ingrid sa...

Nu var det en finfin omgjord sida igen =) Är alltid lika roligt när man ser förändringar inne hos dig! Och jag kan nog aldrig förstå vad det är ni går igenom , men det är nog inte konstigt att det blir både drömmar om det ena och det andra.. vilka stora erfarenheter ni får med er genom livet.. Kramar i massor / Idde