26 maj 2009

Framtidsplaner

Kl:14:21

Sitter & funderar på vad jag ska välja att läsa under VT-10 & i vanlig ordning har jag svårt att bestämma mig. Alla 3 låter intressanta & känns viktiga, men jag kan enbart välja totalt 30p.
Jag kan välja på "Matematisk begreppsbildning 15p" + "Vägar till skriftspråket 15p" eller "Den lekande människan 30p"

Just nu lutar det åt Matematik & Svenska men som sagt jag vet inte, behöver bestämma mig ganska snart så jag kan hitta all litteratur innan vi reser.



Har skissat lite på hur jag vill göra om här hemma om det är så att vi kommer att bo kvar sedan, för att bli nöjd vill jag (vi) ha större kök & öppen planlösning på bottenvåningen, samt att min darling vill ha ett garage. Vi känner iaf att det är mycket roligare & mer privat att vara ute på vår gård sen vi satte upp staketet & även fast inte något
av det jag har planterat blommar ännu så känns trädgården finare & det är även roligare att vara ute & pyssla i "lugn & ro" medan fröken bus leker.

Här är en bild på mitt klotter:

Ingången är alltså vid hålen längst ner till höger, garaget ska isf
byggas till höger om ingången & vårt förråd ska då rivas.
För att få mer plats i hallen ska vi riva bort skåpen under trappen,
sedan leta upp en vit färg att måla trappen med.
Efter hallen rakt fram är vardagsrummet där vi idag efter K (kaminen)
har en vägg där den streckade linjen går mot fönstren, den ska isf tas bort.
Till vänster om hallen är stora badrummet. Sedan kommer köket där jag vill
bygga en köksö (där vi idag har köksbordet) & ta bort väggen som är streckad
på papperet in till rummet som idag är lekrum & då göra det rummet
till matrum & del av vardagsrum. Kanske även med
en altandörr ut till baksidan ut till ett framtida trädäck.


Vi får se vad framtiden för med sig först ska vi hämta lillebror/lillasyster *längtar*
Det känns bra att sitta & fundera & klura emellanåt, vi har smått då & då kikat
efter hus på bla hemnet men har inte hittat något på länge som
fallit oss i varken smak eller läge.
Skulle vilja sätta igång att riva väggar & dona nu bara vi visste att
här ska vi bo! När vi väntade fröken bus hade vi fullt upp med
att renovera vårt stora badrum som blev färdigt knappt 2 månader innan
vi reste till vår prinsessa. Något måste man ju boa med

Vädret har varit soligt & varmt 22,5 grad men de mulnade på rejält
vid 14 tiden så en regnskur eller två är inte oväntat.
Passade på att försöka få liiite färg på mina bleka ben
& fötter, kanske att jag då skrämde iväg solen???



Så otroligt irriterande att inte min text vill hålla
samma typsnitt =( *arg*



2 kommentarer:

Anna Pansell sa...

Kör på matten - jag kan hjälpa om det behövs =)

Louise sa...

Hej, såg att du funderar på vad du ska läsa för kursen, och jag antar att du läser till lärare? Eller? Säg till om du är intresserad av böcker till nån kurs, jag har nämligen också läst till lärare så jag kan har några böcker som ligger och samlar damm i bokhyllan. Hör gärna av dig. /Louise