28 maj 2009

Fullt upp

Kl:13:28

Huvudvärken sitter i men har minskat iaf, regnet fortsätter att ösa ner & igår kväll hade vi ett rejält åsk oväder sen kom både solen & regnbågen fram en stund & slutligen den vackra månen som jag bara var tvungen att fota.
Får mig att tänka på en av alla sånger vi sjunger på jobbet "Regnet det öser ner solen går upp & ned spinn bara spinn bara spinn natten lång" (En av alla varianter på Imse Vimse)

Apropå jobb så ringde Helené tidigare idag & undrade om jag kunde jobba lite imorgon, tyvärr var jag tvungen att säga nej då jag fortfarande inte kommit någon vart med veckans uppgifter inför examinerande seminariet på onsdag, ska ta tag i det strax...har lagt fröken bus & hoppas på att hon kan sova lite middag så jag kan studera en stund....ska bara äta upp mina 2 toast först....så jag kan koncentrera mig....

Annars inget nytt...eller jo våra vänner i Sala väntar nu syskon till sin prins! Härligt!! Hoppas vi snart får skicka våra handlingar vill också vänta på riktigt nu.....Jag vet jag är tjatig & otålig, kan inte hjälpa det jag är faktiskt född otålig (v.28 i bil påväg till BB)
Min vän Lollo är påväg till sin man som är i Turkiet & om 3v kommer hon hem igen & Billy skulle visst komma hem i september igen....deras lille pojke är beräknad att komma 12/10 får hoppas att han ej tittar ut innan hans far hunnit hem igen då......

Nej nu är det hög tid att sätta igång med läsningen Hej så länge!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du har all rätt i världen att vara "tjatig"...=) Vad spännande med Lollo !! Bor hennes man kvar i Turkiet alltså????? / Idde