18 maj 2009

Färdig med en

Kl:20:28

Av rabatterna nu, eller ja det ska tas bort lite gräs i ena kanten & sedan ska det sättas upp ett kantskydd där.......det var inte lätt att gräva upp hålet jorden var full i sten så jag har hållit på några timmar under kvällen.....lagt de gamla stenplattorna framför grindarna också så slipper det vara gräs där vi ska gå....nästa sommar blir det skiffer eller kanske grafit om vi inte hittar ngt annat tjusigt ist ....Kanske att jag då tar bort plattorna runt de 2 rabatterna jag nu håller på att göra & sätter skiffer eller vad de nu blir där med, vi får se....Skulle vilja byta trappen också till en trätrapp eller kanske till & med en som är inklädd i skiffer......men de får bli ett annat år de med vi har ju snart annat för oss =)
Blev dock inte de vita hortensiorna jag ville ha då de ej skulle klara sig över vintern ...det fick bli syrenhortensior ist visserligen så är även dem vita men jag hade velat haft de som är som bollar då de blommar...typiskt min tur....men detta blir säkert bra tillslut......Imorgon om jag orkar & hinner ska jag plantera den andra hortensian samt klematisen....

Skall strax se Pretty woman =) innan vi ska sova, den går på kanal 9 kl.21.00.

Såg att det kommit ett BB idag på Kenyalistan, Härligt!! =)....Hoppas på att våra papper snart är redo att skickas.......


Bild innan jag startade


Intill husväggen ska de
såsmåningom läggas grus,
stenarna i framkant ska
jämnas till lite...



Om jag hinner färdigt imorgon kommer
än bättre bild på rabatterna....



0 kommentarer: