03 maj 2009

Handlat lite

Kl:15:38

Tog oss en tur till Clas Ohlson idag....handlade nytt headset till min dator då ljudet inte fungerade, "EIN-O SCIENCE" -en burk med 10 olika experiment i (som bla tar upp tyngdkraft, statisk elektricitet lufttryck, vattentryck, frekvenser, kapillärkraft & magnetism) samt en liten gullig radio i gammeldagsstil till köket med datum/klocka/termometer på...fröken har fått ett "moonsand" set med väska till, en hoppboll & en krokodil man kopplar på vattenslangen så det blir som en fontän/vattenspridare.....

Idag är det mulet (har huvudvärk så det kommer säkert en regnskur/åska? också) men varmt 17G.

Väntar på att potatisen skall koka klart så jag kan göra mos......Skall logga ut på fronter också & se om tentan i fysik har lagts ut idag som lovat....Har fortfarande ej fått resultatet på Geologitentan vi gjorde i mars......

Får se om jag återkommer senare.......

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh sånna där vattenspridare är ju sååå roliga, och barnen ser ännu roligare ut när dem hoppar o leker i dem =) Jag passar på att svara på dina frågor här.. Elins feber har gått upp o ner hela tiden.. men jag hoppas att det ger sig! T har fått inflammation i ögat av ett sår... Känns som att det ska vara något hela tiden.. Hoppas allt är bra med er.. klarat er från förkylningar och elände ?? massa kramar!! /Idde