29 mars 2010

Dag 184: Confirmed

29/3-10

Kl:20:06

Trevligt att veta att det nu är sommartid hemma i Sverige för det betyder att det skiljer endast 1h mellan vår tid & tiden hemma.

Nu är det confirmed om Gud vill & skorna håller har vi alltså vår 2,a hearing tid den 23/4 , underbart spännande & samtidigt otroligt overkligt att vi kanske inom en snar framtid ska lämna detta vackra & varma land som nu känns som hemma till vårt mindre varma land, men att ist få komma hem till vår fyrbenta bustass, hus, vänner & släkt vore ju underbart det med .
Idag har vi förhoppningsvis betalat vår sista månadshyra här nere, nästa månad bor vi för vår deponi & sedan dags-hyra resterande dagar innan vi får? fara hem.....

Igår morse vid frukost utspelar sig följande lilla diskussion mellan Astrid & pappa:

A: Pappa kan du hämta lite mjölk, juice eller nått annat att dricka?
P: Varför ska alltid pappa springa för? Du kan ju hämta själv...
A: Men du behöver ju inte springa du kan ju gå.......

Fröken berättade ute vid sandlådan för någon dag sedan vad hon önskar sig då hon fyller 4år, så jag skrev ned den "lilla" listan. Ganska snabbt kunde jag se ett mönster i önskningarna....Funderade också på hur kommande års listor kommer att se ut med tanke på denna....

* Studsmatta (vilket har önskats i 2 års tid)
* Sparkcykel med Hello kitty
* Elbil med Hello kitty
* Lekstuga
* Kläder
* Dockvagn med Hello kitty + docka + dock-kläder (vanlig gammeldags dockvagn har hon ingen "vanlig" liggvagn)
* Kanin med bur (buren var viktig)
* Disneyfilm
* Böcker
* Ko, häst, gris & en bamse ( ville först ha levande exemplar av djuren, hon verkade köpa min förklaring till varför det ej skulle fungera =) & kunde nöja sig med gosedjurs variant...)
* Lillasyster
* Docksäng med Hello kitty (hon har en säng men den duger ej det är ju ej Hello kitty på)
* Cykel med Hello kitty (även cykel har hon men den vill hon ej ha för de ej är Hello kitty på)

Någon mer än jag (vi) som kan utröna ett visst mönster......

Det märks mer & mer att vi går mot regnperiod eller är under regnperiod kanske jag ska säga ist....igår kväll & inatt har det regnat & hade det regnat lika hemma hade det minst sagt varit översvämningar dagen efter, vilket vi hade väntat oss idag, men gräset var knappt blött då vi var ute vid 11......det minst sagt ösregnade i några timmar inatt & det var inte alls lätt att sova.....åska har det gjort flera kvällar i rad & så även idag har det både regnat & åskat även nu i skrivande stund......Det konstiga är att trots att jag är åskrädd så kan jag nu komma på mig själv att tycka det är mysigt att se på blixtarna, men mullrandet är fortfarande ingen vän till mig.....blir väl kanske lite van åska då det åskar så ofta även om denna åska är mycket mer kraftfull än dem vi är vana med hemifrån....


2 kommentarer:

Maria sa...

Kan lova att eran bustass saknar er oxå och vill ni kommer hem. Hon blev bra fundersam igår när morbror daniel åkte förbi och vevade ner rutan för att heja på henne...menmen, har försökt förklara att ni snart kommer hem..när det blir sommar och varmt ute...vet inte vad hon tycker om den förklaringen.

Töar massor här hemma nu...kom lite snö på förmiddagen men den smälte så fort den kom ner på backen igen..stora vatten och lerpölar som ungarna kan vara och plaska i...

Tycker mig se att Astrid är inne i en Hello Kitty period...så då blir det ju enkelt när vi ska handla present iaf!

Anonym sa...

vad kul att ni snart kan vara hemma *hoppas*
Fröken hon kan alltid svara för sig :) hehe skrattade så skönt nät jag läste det :)

/moster