24 mars 2010

Dag 179: Nu så ska ni få höra....

24/3-10

Kl:20:09

vad man inte får göra.... skämt åsido....Klockan närmade sig 17 idag & inget mail från vår advokat...så jag skickade ett sms & undrade om hon hade fått någon tid.....en stund senare ringde hon sedan upp.....Det visar sig att Childrens department gubben inte alls hade filat våra papper + att han ej var på kontoret idag då Leah´s assistent skulle hämta vår rapport för att fila den...När vår advokat sa det kände jag för ett kort ögonblick...Hon ska göra ett nytt försök att hämta dem imorgon & hon lovade oss att vi ska få besked om en tid denna vecka....Hon var mycket positiv till att vi skulle kunna få en tid i april även om hon såklart ej kunde lova oss det..vi hoppas alltså vidare!! & håll med om att det är spännande om än ganska tröttsamt, att aldrig riktigt säkert veta någonting förrän det sedan har skett eller inte iaf för oss som är mitt i det & dessutom inte kan påverka något ett endaste dugg.....



Himlen har varit öppen minst sagt nu på kvällningen det har spöregnat & åskat ordentligt om vart annat, nu verkar det som att det har lugnat ned sig......

Vi har handlat en del mat idag igen, mestadels åt knorris som fortfarande vägrar att äta min mat & denna gång hade dem fått in en massa olika nya smaker på både matpuréerna & fruktpuréerna så dem nöp vi genast från hyllorna.....

Våra vänner från Sala skypade oss på kvällningen nu när dem idag har varit i domstolen i SA med lillasyster som ska heta Alexandra, det var så roligt att se dem alla 4!!

Oj upptäckte precis i min kalender att det är torsdag imorgon, ska skriva en salstenta i matematik på fredag.....inte precis min högsta önskan på tentamen, hoppas & tror ändå att det ska gå vägen......Vi köpte en miniräknare, gradskiva, fler pennor, pennvässare osv inför tentan, hade inte en tanke på att plocka med mig miniräknaren innan vi for från Sverige, men nu fick vi ju ist en mkt nyare dvs + 10 år "casio" för en billig penning =) dessutom.....Även om denna miniräknare iof lika gärna hade kunnat haft en display/knappsats på kinesiska för jag minns knappt något av alla knappfunktioner som den gamla hade + att denna såklart har mycket fler funktioner dessutom....tur det finns en tydlig instruktionsbok =)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom håller då er på sträckbänken kan man säga, tufft att gå och vänta på detta besked. Men vi få tro att det blir snart!!!
Farmor & Leif

magdalena sa...

GHAAAAA!!!!! visst har man god lust att gå dit själv och se till att dom får den där rapporten filad?
kram

Ingrid sa...

Vad trist att det åter igen kör fast.... tråkigt tråkigt...
Jag har inte skrivit något än i min blogger blogg.. kanske därför? Jag är ju inte så hajj själv på det där... vet inte egentligen vad det är jag har gjort för att skaffa en heller,, hihi,, men någon dag ska jag undersöka det där.. eller så får vi talas vid någon dag så du kan förklara för mig, jhihihi..

Håller alla tummar o tår för att det ska bli lite medvind och gå undan utav bara den för er...
Vill ha hem er NUUUU...
Hälsa familjen!!!

Kramar i mängder, Ingrid