07 mars 2010

Dag 162 inlägg 2: Sugrör m.m

7/3-10

Kl:21:17

När vi gick till receptionen för att beställa taxi till närmsta sjukhus visar det sig att det finns en jourhavande läkare på plats =) snacka om all inclusive =) 10 minuter senare knackade läkaren på vår dörr....han klämde & lyssnade på vad vi hade att säga & sa att han ville ta lite blodprov innan ha skulle uttala sig om vad det kunde vara....så han körde oss till hans sjukhus som låg ca 10 min bort eller rättare sagt 1 mil bort....på vägen dit stannade han för att visa ett utav de hus han bygger som skulle stå färdigt om 2-3v vi var välkomna att hyra det om vi kommer tillbaka, mkt vackert med stor tomt + pool, trädhus fanns också super snyggt & häftigt...nåja nog pratat om det...vi fick vänta 10min på provsvaren & det visade sig vara en infektion så nu har han fått smärtstillande dundervariant 2st om dagen morgon/kväll, antibiotika 1 om dagen i 3dgr som verkar i 10dgr, B-vitaminer 3st tabl om dagen/6dgr samt en ibumetin (ibuprofen) kräm att smörja med 2ggr/dag.....Skönt att det ej var värre än så & det bästa av allt han skulle leva som vanligt =) sola bada & njuta av vår semester här nere =).........

Vilgot har äntligen lärt sig att suga med sugrör =) & senaste dagarna duger dessutom vanligt vatten utan att det är fingervarmt =).......Han kommer nog snart gå/springa ordentligt också bara idag har han gladeligen gått/sprungit som mest 5steg i omgångar men ändå, alltid något =) bråttom har han så ibland har han faktiskt som jag skrivit sprungit fram fort går det! han blir så glad & sprallig så han slänger sig framåt tillslut...knäböj gör han emellanåt också innan han sätter sig ned eller går/springer...Vore roligt om han började gå ordenligt innan farmor & Inger far hem även om de ser att han går nu....
Badat massor har vi gjort idag, men inte tror jag att jag har fått någé mer färg för det, så imorgon får min darling sitta i skuggan med knorris medan jag solar =).....
Jag tror jag fick med det mesta nu.....eller nej vänta...fröken bus har blivit så duktig & framförallt vågad i poolen också hon simmar själv en variant av bröst/hundsim med inslag av lite kallsupar, hoppar i poolen utan att man tar emot henne, simmar iväg utan sällskap & poolen är iaf skapligt djup nästan upp till bröstkorgen på henne om jag inte missminner mig (självklart får hon inte bada själv vi är ju alltid i närheten i vattnet & har koll).....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur Peter hade att hjälpen fanns så nära. Krya på dig. Va han e duktig Mormors lille Gosse. Ha det så bra många kramar till Er alla . Mormor o Ulf.

Lisa sa...

Så skönt att det inte var värre, Hoppas ni kan njuta ev er semester fullt ut nu.

Kram Lisa

Anonym sa...

Läste det senaste inlägget först och kände paniken växa när du börjar med att skriva att vi varit på sjukhus - blev lättat när jag läste vidare!!!
Skräms inte så!!!!
Massor av kramar Ylva